Ja det har inte blivit bloggat på ett tag nu o det beror på att jag och min sambo var till Thailand i två veckor tillsammans med min syster och hennes kille. Vi kom hem för två dagar sen. Det var verkligen en välbehövlig resa. Sol och bad är ju alltid trevligt men just att få komma bort från vardagen och tänka på något helt annat är precis vad jag behövde. Resan var väldigt trevlig, det som var kanske mindre kul var att en vecka av två så var det moln och lite regn. Men det är ju ändå runt 30 grader varje dag så man kunde ändå bada o ligga på stranden.
 
Hundarna splittade jag upp och de var på olika ställen under tiden. Tusen tusen tack till er som ställde upp!! Utan er hade jag aldrig kunnat fara iväg. En av anledningarna att jag sällan åker iväg är att det är så omständigt att fixa hundvakt. Än omständigare vart det ju nu när jag har en nyopererad hund dessutom som kräver extra skötsel. Men nu lär de dröja till nästa resa.
 
Iggy har hunnit fylla 11 månader medan vi var borta.Kan inte fatta att min lilla skrutt är snart ett år gammal! Än lyfter han ej på benet och är lika flamsig som vanligt.
 
Det är nu tre veckor sen han opererades. Vi följer slaviskt ett rehabschema och nu är vi uppe i tio minuters promenader och ska snart utöka till 15 minuter. Vi har börjat med cavaletti inomhus, fortsätter med böjövningarna och gör även en vacker tass övning.  Enligt veterinären skulle det ta 12 veckor innan Iggy skulle vara tillbaka i normal funktion igen. Då betyder det att vi om en vecka har gjort en tredjedel. Och motionen ska utökas varje vecka. På tisdag ska vi vattentraska ett pass i Gammelstad och därefter blir det ett-två pass per vecka i Umeå.
 
Det är inte lätt att promenera med honom utomhus. Han vill bara studsa, rusa o dra i kopplet som en galning. Precis det som inte är bra för honom. Han ska skritta i lugn takt och belasta båda benen. Suck. Kommer få grå hår i förtid av detta! Men jag ska hålla modet uppe och göra rehaben till punkt och pricka. Så går det åt h-vete så är det i alla fall inte beroende på att jag har gjort något fel.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej