Elton har fyllt 6 år under tiden vi var i Thailand. Kan inte fatta att jag har haft min prins i hela 6 år! Han är en once in a lifetime hund. Kanske inte helt enkel o okomplicerad alla gånger men en helt outstanding arbetshund som gör allt för mig oavsett vad vi gör för något. Ibland kan jag tro att han kan läsa mina tankar. Till exempel så har jag vid ett par tillfällen tappat mina inventeringspapper när jag varit i skogen. När jag då frågat Elton om han vet var de är så har han direkt tvärvänt och sprungit raka vägen och hämtat dem! En halvdags arbete som jag själv aldrig skulle kunnat hittat själv. Då blir man nästan tårögd. För att va jaktcocker så är han oerhört uppmärksam och kontaktsökande. Istället för att ha nosen i backen konstant o rejsa runt i skogen så har han alltid ett öga bakåt för att se om jag kanske ska gömma mig, byta håll, plocka upp nån pinne eller så. Han äter aldrig saker på promenader, vilket är en egenskap jag uppskattar mer och mer nu när jag har fått erfarenhet av Iggys mani för det.
 
Nä jag hoppas att du kommer vara frisk och skadefri många år till så att vi kan ha många fler år med kul ihop!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej