Ja i helgen har det varit säsongens sista officiella utomhustävlingar i agility och vilka ägde rum i Örnsköldsvik.  klass 1 skulle börja bägge dagarna. Det verkar numera som att jag är det enda umeåekipaget som har bara tävlar klass 3. Det är ju rätt drygt att sitta hela dagarna på en tävlingsplats och att vänta till att klass tre ska börja så därför tänkte jag att jag skulle ta tåget ner lite senare och få en sovmorgon.  Såg i tidtabellen att tåget skulle gå kl 11 och då skulle jag vara framme i väldigt god tid. Men väl på tågstationen såg jag att tåget inställt pga översvämningar och ingen ersättningsbuss insatt! Så jag vart tvungen att ta nästa tåg som skulle gå två timmar senare kl 13. Jag kan säga att det verkligen var med nöd och näppe tidsmässigt men jag hann i tid till banvandringen:) 
 
Tävlingen då: ja de var för det första väldigt enkla banor vilket gynnar både mig och Elton för då kan vi bara ösa järnet! Resultatet blev tre nollade lopp och ett med 10 fel (rivning+ balansens kontakfält) Alla nollade lopp resulterade i SM pinne! Det betyder att jag fick tre SM pinnar med mig hem och nu har jag alltså 13 st sammanlagt! Det är inte klokt vilket flyt vi är inne i nu. Ändå så har vi inte tränat alls på flera veckor...  Tror mkt beror på att jag känner mig totalt avslappnad nu när jag tävlar. Vi har championaten och vi är redan kvalade till sm vilket gör att pressen släpper på att åstadkomma resultat...  
 
Helgen blev inte sämre för att jag fyndade en fin tröja på fjällräven butiken mellan loppen :)
 
Sen träffade jag Eltons systerson Viggo i publiken. Han var helt underbart fin! Jag kan bara inte sluta att tänka på hur saker o ting varit om han varit min...

1 kommentarer

Lena A

23 Sep 2013 08:43

Grattis till kanonfina resultat!

:)Ja Wesslansonen Viggo är en härlig unghund... duktig dessutom.

Brukar träna ihop med några Wesslandöttrar med... unga skönheter!

Hälsningar Lena

Kommentera

Publiceras ej