Ja då sitter jag på tåget hem efter en lång och händelserik helg söderut. Det började i onsdags med att Jojo och hennes husse kom till Umeå och hälsade på. Progesteronprovet visade att nu var det dags för parning. Dejten mellan Elton och Jojo blev lyckad och de stannade till fredag morgon :) Eftersom det var cocker SM i jakt utanför Stockholm på söndagen så hakade jag på söderut! Jag har aldrig sett ett SM för cocker förut och tog nu chansen att kunna göra det nu när jag kunde bo med Jojos ägare :) Prov för cocker är uppdelade i tre klasser, nybörjarklass öppen klass och segrarklass. För att få delta i cockermästerskapet så måste man tävla i segrarklass och tagit ett förstapris under året. Så detta innebär att på mästerskapet är det bara de bästa som deltar. 14 ekipage var anmälda. Cocker mästerskapet ägde rum i Mariefred, en bit utanför Sthlm. Samling var kl 8 på Gripsholms slott och sedan åkte vi ut till markerna. Om sanningen ska fram så såg man faktiskt inte mycket av vad som egentligen skedde ute i buskarna. Publiken fick gå rätt långt bakom de tävlanden och sen var det rätt tät vegetation och buskmark där de jagade. Men det var ändå kul att få se många jaktcockrar på samma gång, få träffa lite spanielfolk och få lite inblick i hur jaktprov går till. Annars har jag haft en supertrevlig helg och är jätteglad att Jojos ägare var så gästvänliga och gav mig mat och husrum över helgen. Jag och Elton har verkligen blivit bortskämda :) Men nu ska det verkligen bli skönt att komma hem igen. Både jag och Elton är helt utslagna. Att vara på friar resa tar hårt på krafterna ;) Så nu är det bara o vänta o vänta o hålla tummarna hårt! När man väntar på något så går tiden alltid såå sakta..

2 kommentarer

Felicia

17 Nov 2013 22:00

Då får vi hoppas det bästa nu då! Jag så förresten Elton i nån tidning på jobbet häromdagen, och sen såg jag att du också var med på bilden ;)

Sussie Stier

23 Nov 2013 13:00

Vad trevligt det var att ses förra helgen!!! :)
Nu hoppas vi att det blir små valpar i januari!!!

Kommentera

Publiceras ej