Så har jag haft semester i en hel vecka. Tiden går sjukt fort när man har roligt. I torsdags så var det DM i agility i luleå. Jag ställde upp både individuellt (två lopp, ett agility och ett hopplopp och antal fel och tid slås ihop) samt i lag. Laget bestod enbart av personer som ingår i vår elitsatsnings agilitygrupp.Vi hetter "Fanatstic Four" och det var jag och Elton, Britta och Ivo(blandras), Ida och Mitra(kooiker) samt Anna och Leah (bc).
 
Individuellt så fick vi med oss en rivning i första loppet men hade snabbast tid. I andra loppet så gick vi felfritt runt med snabbast tid. Så totalt 5 fel men bästa tiden totalt. Tyvärr räckte det inte till någon pallplats, vi blev väl 4a eller 5a. Hade vi inte rivit dock hade vi vunnit DM guld :) Men i agilityn är det ju alltid sådär. Den enes död den andres bröd. Jättegrattis till mina två klubbkompisar Ida och Mitra som tog DM silver samt Tove och Sigge som tog DM Guld!
 
I lag gick det desto bättre men min tävlingsnerver pallar inte sånt här.. Vi var ju 4 i laget men bara 3 resultat räknas och då kan man alltså stryka det sämsta. Jag var sista startande och de två första nollade sina lopp. Den tredje diskade ut sig och då hängde det alltså på mig!!! Tur som var så klarade jag banan och dessutom med noll fel så då vann vi DM GULD i lag :) Men jag verkligen hatar att ha dåliga tävlingsnerver. Har jobbat stenhårt på den biten och känner att nu på sistone har det blivit mycket bättre men innan den där lagstarten återkom känslan att jag bara vill sjunka genom jorden och försvinna.
 
Sen på fredagen var det vilodag för mig och Elton medans mina klubbkompisar tävlade rallylydnad i piteå. På lördag och söndag var det officiella agilitytävlingar i piteå varav på lördagen var det internationell agilityklass där man kan vinna ett internationellt agilitycert.
 
Agilityloppet gick väldigt bra. Så bra att det räckte till en 2a plats och då fick vi alltså ett reserv-CASIAG!! Dessutom en SM pinne. Jag trodde att iom att han blivit dubbelchampion så var det sista gången för mig att lämna in tävlingsboken och få en signatur i den. Men icke :) Hopploppet gick oxå bra men här rev han en oxer och vi fick därmed 5 fel och kom på 9 plats. På kvällen firade vi alla klubbens framgångar genom att grilla, dricka skumpa och basta i vedeldad bastu. Mysigt :)
 
Söndagen så upprepades historien lite från dagen innan, här fick vi 5 fel i agilityloppet pga en vägran. Tror Elton var lite trött och sliten faktiskt. (Över 20 grader varmt och sol samt flera dagar i rad på resande fot sätter sina spår). Men  hopploppet nollade vi och kom på 4e plats och det delades ut 5 SM pinnar så det betydde att SM pinne nr 7 är i hamn!!
 
Man måste ju ha 8 SM innar för att kvala till SM. 4 i varje klass. Vi har faktiskt 4 agilitypinnar och 3 hopp pinnar. Så det saknas nu "bara" en pinne i hopp. Dessa pinnar har vi tagit på två tävlingshelger! (Nordmaling/Umeå samt Piteå. Det är helt otroligt vilket flyt vi har. Förra säsongen var det inte lika vacker statistik. Då hade vi mycket problem med rivningar bland annat. Men i år har Elton och jag verkligen växt ihop som ett team. Han har blivit mindre slarvig, mer hindersäker och jag har fått bättre tävlingsnerver och blivit bättre på att handla. Min älskade svarta skrutt!
 
DM guld i lag. Fr vä: Anna och Leah, Ida och Mitra, jag och Elton, Britta och Ivo.
 
Elton med hans internationella reserv agility CERT! (R-CASIAG)!
 

1 kommentarer

Helene

11 Jul 2013 11:30

Ni är så otroligt duktiga! Grattis :)

Kommentera

Publiceras ej