Ja idag var det så dags för min och Eltons andra start i elitklass lydnad. Förra starten var 1a advent i vännäs ridhus och då gick det som bekant väldigt bra och resulterade i klassvinst och 1:a pris! Man kan väl inte säga mer än att vi gjorde en favorit i repris idag :)
 
Tävlingen ägde rum i ett ridhus utanför umeå och vi var hela 3 st tävlanden ;) Ganska smidigt när man kommer upp i klasserna då det sällan är många deltagande och tävlingen då går väldigt fort. Jag drog såklart startnummer 1 men det var bara att gilla läget. Var tydligen ett bra nummer idag :)
 
Poängen:

1: Sittande i grupp: 10
2: Platsliggning: 10
3: Fritt följ: 7,5
4: Stå, sitt ligg under marsh: 6,5
5: Inkalln med stå och ligg: 7,5
6: Rutan: 10
7: Apportering med dirrigering: 8,5
8: Matallapportering och hopp över hinder: 8,5
9: Vittingsapportering: 9,5
10: Fjärr: 9,5
 
Totalt: 297,5 och 1:a pris! Samt även klassvinst!
 
Domare: Linda Olofsson, Tävlingsledare Carin Nylander-Nygren
 
Vet inte vad jag ska säga mer än att jag är supernöjd såklart, han är så fin och go min lilla Elton. Några småmissar och detaljer som såklart hade kunnat varit bättre men poängen räckte ju med god marginal till 1:a pris. Nu är det bara ett förstapris kvar tills den efterlängtade champipon titeln :)
 
För er som orkar se en kvarts lydnadsprogram har jag även min snälla pappa filmat.
 
 
 
 

1 kommentarer

jenny

16 Feb 2013 23:53

Grattis! Kikade på filmen, ser ju så fint ut!

Kommentera

Publiceras ej