Tänkt att tiden har gått så fort. Redan är min fina kille Elton hela 5 år! Jag minns när jag åkte ner med tåg till Gävle och kennel Witch-hunts för att titta på valparna. De var 6 st i kullen varav 5 hanar och en tik. Alla svarta med eller utan vita tecken på ben, bröst och nos. Förutom att få träffa valparna och mamma Aska fick jag även träffa syster Åska och Druva från kullen innan samt fina pappa Musse! Så valet var egentligen inte svårt och jag föll pladask för dessa svarta personligheter!  Jag är oerhört glad att  Tom och Veronica gav mig chansen att köpa en av dessa valpar. För bättre hund har jag inte kunnat fått!
 
Omställningen från att ha haft en utställningscocker som mest ville ligga på soffan till att nu ha en sprudlande jaktcocker där allt ska gå i 100 knyck var väldigt stor. Men oj vad rätt allt nu kändes. Så skönt att för en gångs skull ha en hund som verkligen ville jobba och träna, som alltid var med på noterna vad jag än provat på!
 
Och vi har då verkligen provat på det mesta :) Ingenting känns omöjligt med den här grabben. Jag är så glad att vi fått vara med om så mycket och att han har fått vara skadefri och frisk (bortsett från några mindre sträckningar och vattensvans) så här långt. Och jag hoppas vi får minst lika många år till!
 
 
Bjuder på några Elton valp bilder :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer

A

14 Dec 2013 21:38

Grattis Elton!
:) Ja jag såg Elton och hans syskon som små valpa hemma hos Tom och Veronika!

//Lena

Anonym

18 Dec 2013 12:17

Hej kul att du hittade vår blogg. Otroligt fin och duktig Cocker du har imponerande meritlista :)
Vi ses kanske på agility SM nästa år :D

Kommentera

Publiceras ej