Efter 9 veckor av nervös väntan så föddes äntligen Elton och Lottas valpar i söndags!I Det blev kejsarsnitt tillslut efter en långdragen process. Men alla valpar levde och det blev 4 fina tikar i olika färger!
 
Det blev en svart med lite vitt på nosen (som Elton!) två svart/vita och en röd/vit. De tvåfärgade kan bli roan.
 
Lite besviken kan jag ju medge att jag blev när jag fick veta att det inte hade fötts någon hane. Vad är oddsen för det? Det här har ju inträffat för mig förut för drygt ett år sen och då blev det hela 6 tikvalpar i Eltons systers kull och den gången avstod jag från valp.
 
Men den här gången känns det som att jag faktiskt inte kan motstå en valp, trots "fel" kön. Kombinationen för mig är viktigare och jag både tror och hoppas att den lilla valp som får flytta hem till mig kommer bli precis så härlig som jag önskar, med mycket fart och arbetslust :)
 
Det hela känns helt overkligt, att Elton äntligen blivit pappa! Det är ju fint även att veta inför framtiden, att han har en bra parningsvilja (vissa hundar saknar ju parningsdrift) och att han är fertil.
 
Nu ska jag bara hålla tummarna att Lotta hämtar sig bra efter kejsarsnittet och att valparna utvecklas som de ska och att de går igenom veterinärbesiktningen så att jag kan hämta hem min valp om 8 veckor :)
 

5 kommentarer

Ida

28 Aug 2013 18:05

Bild på de små önskas!;-)

AC

29 Aug 2013 08:14

Grattis pappa Elton!! En tik och en hane fixar du lätt, det är bara under höglöpet som du måste ha extra koll. Det finns många tikar som inte alls blir skendräktiga, hur är mamman blir hon påverkad av löpet?

Heléne

30 Aug 2013 11:02

Ja nog kommer det bli fina hundar oavsett kön :) Gör det som känns rätt för dig men låt dig inte skrämmas av löpen! :) Jag som gillar tikar ser i alla fall fram emot att få gosa med en Elton valp ;)

Frida W

01 Sep 2013 08:30

Tikarna är speciella, mer tjuriga och håller mer på sin rätt tycker jag... men de blir sååå mkt bättre när de är bra än en hane - är min erfarenhet av terrier iaf! Lycka till!

Susanna

04 Sep 2013 07:54

Stort grattis!

Kommentera

Publiceras ej