Ja till hösten ska det bli verklighet, min finaste Elton ska förhoppningsvis bli pappa till en kull på kennel Jutrix!
 
Elton är verligen en "once in a lifetime dog" och är en fantastisk hund. Det är inte bara min egen åsikt utan det är många som har imponerats av hans energi och arbetslust. En dröm som jag har haft ett tag är att skaffa mig ytterligare en jaktcocker och då gärna en hund som har liknande mentalitet som Elton.
 
Vad kan då bli bättre än att få en valp från honom? :)
 
Mamma till kullen kommer bli den sockersöta Soli- Jutrix Summerthyme. Jag har själv inte träffat Soli men däremot hennes kullbror Nikke på agilitytävling i rättvik och blev verkligen imponerad av honom. Snabbare hund på agilityplan får man leta efter!
 
Både Soli och Elton är MH testade, ganska ovanligt för att vara jaktcocker! Elton har meriter från lydnad, agility, bruks och jakt, Soli har meriter från jakt och Nikke hennes kullbror har kvalat till SM i agility! Elton har 12 helsyskon fördelat på två kullar och där 9 av dem är HD röntgade och fria. 5 har AD röntgats och är fria. I Solis kull på 5 är tre HD röntgade och samtliga fria. En AD röntgad och fri.
 
Jag hoppas mycket på den här kullen. Planerad parning är i höst. Då får vi se om kärleksparet fattar tycke för varann. Mycket kan hända på vägen innan det blir valpar så man vågar ju inte hoppas för mkt..
 
 

2 kommentarer

susanna

23 Apr 2013 14:06

Jösses vad spännande!!!! Hoppas att det går vägen... skulle ju vara sjukt häftigt.

AC

26 Apr 2013 21:14

Åh vad spännande! Vet precis hur du känner nu, man vill och hoppas såååå mycket samtidigt som man inte riktigt vågar hoppas fullt ut då man inte vill bli besviken. Jag håller tummarna för att allt går som det ska!

Kommentera

Publiceras ej