Tiden går och nu har Ozzy hunnit bli 4 månader. Han har både vägts och mätts och trots att jag tycker att han är så stor så är han faktiskt mindre i både vikt och höjd än Elton var som 4 månader.
 
Vad gäller Ozzys träning så har hittills vi fokuserat på:

*Miljöträning
*Social träning med nya människor och hundar av olika slag
*Lek och föremålsträning
*Kontaktövningar, påbörjat klossen, gå fint, inkallning, sitt, ligg
 
I söndags var vi på klubben, jag var tävlingsledare för lydnadsklass 2 och efter det så fick Ozzy träna lite bland andra hundar som störning. Det går fantastiskt bra, Han fokuserar för det mesta jättebra på mig trots andra hundar och skällande runtom. Dock har vi ju den där lilla nosen som gärna vill doppas ner i backen och snusa efter godisar som ligger varstans på planen. Dock är det väldigt lätt att bryta honom när han nosar. Men så fort man inte gör något dimper den ner i gräset igen! :P När han blir äldre och jag kan ställa mer krav på honom ska han få ligga plats istället så fort vi pausar för att bryta det där "nosandet" på plan!
 
När det var prisutdelning i klubbstugan fick han även vara med och det är inga problem för honom alls att vistas bland mycket folk. Han vill helst komma upp i knäet och bli klappad av varenda en :) Känns väldigt kul och skönt att ha fått en valp som är socialt trygg och glad i nya människor!
 
Han är nästan rumsren nu, Inne gör han aldrig någonting men de händer ibland en olycka i trapphuset påväg ut.
 
 
 

5 kommentarer

Jenny

17 Oct 2012 22:33

Vilken bedårande kille han är! :)

Malin

19 Oct 2012 17:07

Hej! Jag är lite nyfiken på vad Ozzy väger? Jag har själv en liten jaktcocker (som har samma pappa som Elton!) i ungefär samma ålder..

Malin

Lisa

21 Oct 2012 14:43

Hej Malin! Har du en jaktcocker som har Musse som pappa och Flora som mamma? Du får gärna posta din mail så jag komma i kontakt med dig där!

AC

22 Oct 2012 20:14

Lysvästen är från Ruffwear men jag vet inte om de fortfarande gör såna. Jag är sjukt nöjd med den och skulle gärna vilja ha såna till skäggen också! Ljuset är bra men ändå inte störande som tex blinkande halsband kan vara. Västen håller bra och sitter som den ska. Jag brukar även ha den utanför selen när jag kör drag på vintern, fungerar skitbra!

Va söt han är lilla Ozzy! :D

Malin

23 Oct 2012 19:02

Hej! Ja, min Vilde är resultatet av Musse och Flora! Min mail är: [email protected]

Kommentera

Publiceras ej