Idag var vi ute i kulla och tränade med hundarna. Väldigt vackert väder, solen sken och några minusgrader. Så här får de gärna vara hela november med innan snön kommer och man kan börja åka skidor.
 
Började med att lägga två spårupptag till Elton, ett vänster och ett högerupptag. Sen vallade vi upp en minisökruta och körde några skick med Ozzy. Två helt okända människor som gick ut och gömde sig på 20 meters djup. Än så länge kör vi bara enkla hitta övningar där han direkt han hittar dom får massor av belöning. Han älskar den här typen av övning. Absolut inga problem med nya människor heller. Bara de har godis så är de direkt hans bästa vänner :)  Det är så kul att jag har fått mig en (till) hund som älskar folk och är social :) Känns bra det här inför blivande sök karriär!
 
Sen så gick jag upptagen med Elton. Båda gjorde han klockrent! Trots att de gick åt olika håll med. Han har verkligen börjat fatta att han ska söka sig rakt ut och söka spåret. Sen vet jag inte om det är lyckträff att han har tagit rätt rikting de senaste gångerna men de känns riktigt bra iallafall!
 
Efter det gjorde jag ett litet miniuppletande med Ozzy där jag kastar ut flera föremål i skogen som han får leta på en 5x5 stor ruta. Föremål är ju inte hans starka sida men de börjar ta sig mer och mer tycker jag.
 
 
 
 
 

1 kommentarer

AC

04 Nov 2012 23:14

Oj vad lika de är på bilden! Så söta :D

Kommentera

Publiceras ej