Idag så gjorde jag ett nytt försök med skidåkningen. Sista två gångerna har jag halvt slagit ihjäl mig. Det har varit på tok för isigt och hårt i spåren. Så för skidåkningens del är nog inte mars den bästa månanden då det tinar och fryser på varannat. Men nu var det plusgrader och sol hela eftermiddagen så då chansade jag att det skulle ha tinat upp lite. Åkte vid halv 5 och det var nära nog perfekta spår! Lite isigt bitvis och lite slaskigt bitvis. Spåret går ju dels genom tät skog och dels på öppen myrmark.

Åkte det stora varvet på hundspåret. Elton var ritktigt taggad och i bra form. Jag med. Tog ingen tid men det känns som det gick ganska hyfsat tempo hela vägen runt. Näste gång ska jag försöka få med mig Ida och filma lite :)

På fredag ska jag göra ett nytt försök att knipa det sista 1:a priset i LKL 3. Jag efteranmälde mig till Åsele. Tävlingen går i en ishall så det är en ganska speciell miljö. Jag har redan hört skräckhistorier om den tävlingen så jag får väl inte ha för höga förväntningar.

Idag hann jag även med att tränaa ett pass lydnad på lunchpromenaden. Fokus med stort F på rutan. Flyttade runt den hela tiden och skickade från långa avstånd. Han sökte upp den fint. Underlaget var lite halt så han hamnade inte alltid i mitten men det har mindre betydelse, viktigast är att han aktivt söker upp den och siktar in i mitten. Nu har jag ju tränat mest utomhus. Röda koner mot snö är nog ganska tydligt. Det verkar vara svårare med koner i ett ridhus. Ska se om jag kan snabbt smita in och träna en sväng innan jobbet imorgon i vindelns ridhus.

Kommentera

Publiceras ej