Nu kan man äntligen säga att sommaren kommit till Umeå! Våren var väldigt sen och när snön äntligen släppt sitt grepp så kom som aldrig riktigt sommarvärmen. Men nu kan man iallafall inte klaga!

För en vecka sen firade jag min 29 årsdag, sista året innan man fyller tant :) Det var jättetrevligt, många goa o glada vänner kom och firade mig, vi grillade och sen åkte alihop ner på tc. Tack allihopa för en trevlig kväll!

Den här veckan har varit en kortvecka för min del. Jag tog nämligen två semesterdagar tis-ons för att gå en agilitykurs för Åsa Emanuelsson. Jag har hört talas om hennes namn tidigare och förstått att hon är en väldigt framgångsrik person inom agilitysporten som tävlat i landslaget och utomlands mm. Och vilken bra kurs sen! Vi betalade 1200 kr och för det priset fick vi träna agility två heldagar från 9-10 tiden till 18-19 tiden på kvällen! Inte dumt alls. Vi byggde upp klass tre kombinationer och banor och tränade på avancerad handling. Allt ifrån push and pull, tysken, jacko och "winky-winky" :) Vädret var kanon, inget regn förutom någon enstaka störtskur och mestadels sol. Kursen gav mig väldigt mycket bra redskap att använda framöver i klass tre banor. Elton svarar ju kanon på tydlig handling. Så fort jag är tydlig och hinner med att handla så köper han det direkt. Väldigt tacksam vovve att jobba med min lilla fina lakritsrem :) Och jag underskattar ofta hur fort jag kan röra mig på planen så nu gäller det att jobba upp kondisen och börja kuta fort(are) på plan!

Jobb på torsdag och möhippa på kvällen för en arbetskollega. Sen ledig igen fredag som var midsommar. Midsommar firades traditionsenligt på nydalahöjd i gröna villan. Silllunch, dopp i nydalasjön, kubb och andra festligheter. Det tråkiga är att Elton idag har fått vattensvans :( Han får det jättelätt, suck. Nu blir de vila några dagar. Tur det inte är några tävlingar inplanerade på att bra tag.

1 kommentarer

Elon och Linus matte

25 Jun 2012 22:05

Oj, vad mycket du du ska göra. Hoppas allt blir till belåtenhet. Och jag som trodde jag blev tant, nui när jag fyllde 40. 30 känns som ungdom för mig ;)

Ha det bäst !

Kommentera

Publiceras ej