Så har vi tävlat en helg i piteå. En helg i diskens tecken :P

Lördag:

Ho2 var en rätt enkel bana med långa raksträckor (plockepinn för Eltons del) det fanns en fälla, o de var att man skulle skicka in hunden efter en raksträcka in i en tunnelmynning som inte låg på linjen. Men såklart hamnade jag ohjälpligt efter och han susade in i fel såklart..

Ag3 var en rätt svår bana, slalomingången var av den sorten som man skulle behöva göra en "vwinky winky in i slalomet. Jag testade men de höll inte. Friskt vågat hälften vunnet :P

Söndag:

Ho2 var en kul och knirkig bana. Här tog jag Elton runt hela banan felfritt men sen näst sista hindret han jag inte med riktigt och han hoppade tillbaka över det. Så surt!

Ag3 var en riktigt kul bana som var ganska så svår men jag körde järnet utan att fega. Det höll förvånansvärt bra ända till A hindret. Där sprang han upp på det men vände sen- Tror att det beror på att det var internationell klass och A hindret var väldigt brant vilket han inte var beredd på samt att de låg en tunnel under A hindret som sög ner honom. Annars hade vi nog gått felfria runt! Men men, kul tävlingshelg var det iallafall så jag ska inte klaga.

Nu är vi ganska matta efter en hel vecka bruksträning samt en helg agilitytävling. Har avbokat mig från Annica Aller Kursen då de känns som Elton behöver få vila lite..

Kommentera

Publiceras ej