På tävlingarna i byske blev jag tipsad om en valpkull i norge och jag kunde inte hålla mig från att undersöka det mera.
 
En sak ledde till en annan och nu är han här. Lille Ozzy! Eller, liten och liten, jag kallar han heffaklumpen emellanåt för att han är så stor och kraftig! Föräldrarna var ju större än Elton, kanske inte högre men kraftigare benstomme så jag antar att den här krabaten kommer landa på en 16-17 kg som vuxen.
 
Han kommer från en kennel i Oslo som heter Bannockfield http://www.bannockfield.no/
 
Jag har nu haft honom i 5 dagar och han har redan tagit mig (och alla andra som möter honom) med storm.  Den här krabaten är väldigt frammåt, orädd, extremt nyfiken, glad i att leka, social. Såsom en liten jaktcocker ska vara enligt mig! . Däremot kommer jag väl få en hel del gråa hår på vägen såsom jag fick med Elton. För den här killen har MKT energi! Tur är väl det att han håller sig till sina egna leksaker änså länge och att han ändå sover en hel del så att man kan göra något annat än att passa valp hela tiden!
 
 

1 kommentarer

Jenny

29 Aug 2012 15:36

Vilken sötnos!

Kommentera

Publiceras ej