Igår så tog jag med mig Peter och Elton på "jobbet". Igår var min arbetsuppgift att vandra öreälvsleden. Mitt jobb är ganska trivsamt :) Fast det var delvis rätt så tufft också. Orsaken att jag skulle gå leden var att bjurholms kommun ville söka pengar för att restaurera den. Då måste jag besikta den så att jag vet om vi kan betala ut pengar. Vi vandrade ca 1 mil på kanske 4 timmar. Första 5 km var rätt så enkla att gå. Men sen kom det verkliga restaureringsbehovet. Bävrar hade fällt massor med stockar över leden, leden var till stora delar avskuren av älven. Leden gick där det var väldigt brant och man var tvungen att klamra sig fast i småträd för att inte drutta i älven. Så väldigt tufft bitvis. Men nu har jag sett det jag ville se iallafall :)

Sedan samlades tjejerna på jobbet (hela 6 st! av totalt 20 sammanlagt) för en gemensam after work på norrlandsoperan. Att jobba inom skog och på skogsstyrelsen har länge varit och är ännu ett mansdominerat yrke. Därför är det så kul att det för tillfället jobbar 6 tjejer inom umeå distrikt.

Efter after worken var det agilityträning i inomhuslokalen. Vi körde tre olika kombinationer (klass 2-3). Elton har bara blivit bättre av att ha lite paus från agilityn. Träningen blir ju inte så ofta nu på vintern som på sommaren och dessutom inga tävlingshelger. Han var iallafall väldigt balanserad och duktig. Sitter still i starten, är väldigt lyhörd på minsta signaler, är snabb men inte stressad. Träningen kändes med andra ord väldigt bra!

Idag blir det sista finslipningen på lydnaden innan tävlingen imorgon!

Kommentera

Publiceras ej