Helgen har varit underbar, lördagen bjöd på stormvindar och någon rejäl regnskur men annars har vädret varit toppen. Resultaten är jag oxå väldigt nöjd med!

Mest nöjd med i helgen var jag över Wilmas överraskande fart! Har tränat väldigt sparsamt med henne på klubben och sista träningarna har hon faktiskt överraskat mig!

Lördag:
Elton hopp 1: Elton var helt yr i mössan av att komma till en ny plats, massa hundar osv så han var inte alls med i matchen. Det var egentligen helt hans typ av bana, mycket spring, långa skick och väldigt enkelt men här blev det massa fel om rent av disk?
Elton ag 1 Här hade Elton hunnit landa och nu gick samspelet mycket bättre! Bra kontaktfält, bra svängar superbra slalomingång. Rev dock tre hinder! Han blir så flack och lång att han slarvar för mycket med hoppen. Hoppteknikövningar är något vi måste öva på hemma.
Wilma hopp 2: Gumman gick jättebra och snabbt!, dock blev det en rivning (!)vilket resulterade i placering runt 10
Wilma ag 2  Glömde banan! Helt och hållet mitt fel, fattar inte varför jag ibland får totala blackouter!? Det är väl en kombination med att banan är lite svår och mycket tekniska detaljer att komma ihåg samt att jag är nervös!

Söndag:

Elton ag 1: Det låg en tunnel under balansbommen som Elton stack in i bakom min rygg och där blev vi diskade redan hinder nr 3. Annars kanonfint lopp.
Elton hopp 1 Kanonfint lopp och PINNE! Även en förstaplacering!
Wilma ag 2 Hör och häpna, lilla gumman gick som på räls och dessutom kom matte ihåg banan så vi vann faktiskt detta lopp! Otroligt, hade jag aldrig kunnat drömma om. Dessutom inget tidsfel heller så PINNE till oss!
Wilma hopp 2: Wilma gick även nu som tåget och tuffade på bra. Dock blev det 15 fel pga rivningar och vägringar som bland annat berodde på VIDA SVÄNGAR! Är inte riktigt van vid hennes fart så jag förbereder som inte svängar och sånt på bästa sätt direkt hehe.. Trots detta fick vi en tredjeplacering!

En del filmer hann det bli oxå, sätter ut två av filmerna, den ena är på Elton när han tar pinne i hopp dag 2 och den andra filmen är Wilmas hopp lopp dag 2 när vi tyvärr fick en del fel. Filmen när hon tog pinne fanns inte med i kameran nämligen..






Förutom agility hela dagarna så var jag och Peter hos hans fasters familj utanför kåge och hade helpension-lyx! Var en väldigt trevlig helg! Nu håller jag på o förbereder mig och packar för en tredagars jobbkurs i mellansverige. Kommer hem tors kväll och sen är det lydnadstävling på fredag..

4 kommentarer

Jeanette

24 May 2011 11:52

Grattis till dina framgångar i helgen. Eltons fart skulle man haft på hund sin ;-)

Erika, Noa & Scout

26 May 2011 07:48

Vilka fina hundar du har! Jättekul att hitta till nån som också är aktiv och tränar/tävlar med sina spaniels. Jag har själv "en av varje" fast i modell större än du har :). Kollade på din film från lydnadsklass 2, det såg jättefint ut - ni är verkligen duktiga!

AC

26 May 2011 10:43

Grattis till framgångarna på agility och lydnadsplan! Såg riktigt fint ut!!

Susanna

09 Jun 2011 12:18

Vad söta wilma och elton är där de springer och super duktiga. skulle vara roligt någon gång att vara där och titta på när ni tävlar :)

Kommentera

Publiceras ej