Den här helgen har gått i agilityns tecken. I fredags morse så hade jag inte hunnit planterat någonting inför helgen. Den var helt blank. Funderade lite på vad jag skulle kunna hitta på, kanske hinna gå på stan och förnya min garderob litegrann? Det har jag inte gjort på evigheter faktiskt. Min lillasyster klagar på att det enda nya jag har i klädväg är hennes kläder som jag får när hon rensar ur garderoben, och då är det illa ;)

Men sedan fick jag ett samtal som genast tecknade min helg full igen. Nämligen en agilitykurs på klubben för en instruktör från Luleå bk-Catharina Wíren. Den kursen hade varit full sedan många månader men nu blev det några bortfall så då fick jag en reservplats :)

Gud vilken helg alltså. Jag tyckte Annica Allerkursen var toppen och den här tjejen var då inte mycket sämre. Gud vad jag har lärt mig mycket nytt! Threadles, staket, tysken, jakko, pålen mm. Väldigt mycket som jag kommer att dra nytta av när jag tränar min lilla svarta duracellkanin!

Helgen var väldigt givande, trevligt folk, trevliga hundar och bra instuktör samt uppehåll hela helgen-vad mer kan man begära? Dagarna blev dock väldigt långa. Men Elton verkade inte bli bekymrad av det utan om det krävs att han jobbar så jobbar han. Han verkar aldrig få slut energi. Dock på kvällarna har han legat som en klubbad säl men det är en annan femma!

Wilma hon fick oxå hänga med, mest som mascot men även hon fick köra några övningar emmellanåt. Att byta hund emmellan dom är som att byta bil från en formel ett till en puttrande moped. Lite skillnad alltså! Men idag hade hon iallafall inte handbromsen i utan var ändå relativt duktig tycker jag. Har trots allt anmält henne till tre agilitytävlingar (skellefteå, umeå, nordmaling) och då måste jag ju träna med henne.

Vad har hänt annars under veckan? Jag har kommit in i jobbet mer och mer och snart så är mitt nya kontorsrum klart med nymålat tak och nytapetserade väggar. Längtar dit! Sen så har jag lagt spår i veckan åt Elton i en jätterolig skog (fröplantage skog) med massa vinklar vilket han klarade jättebra.

1 kommentarer

Carin

16 May 2011 01:11

Fick du bilderna??

Kommentera

Publiceras ej