Idag var jag ute på en rådgivning på jobbet. Markägaren jag var hos hade en Rottweiler. Dock en tik så jag frågade om det gick bra att Elton följde med under tiden vi var ute och det gick bra. Gud vad de lekte! Sen fick jag veta att tiken var hela 11 år! Och inte ett grått hår på nosen.

Alltså jag har verkligen börjat tycka att rottisar är trevliga och goa hundar. Iallafall tikarna. I sökgruppen finns det en jättego och glad en. Men de hanar jag har sett hittills verkar verkligen matcho så jag skulle aldrig någonsin våga släppa ihop Elton med en rottishane.

Sen efter jobbet for jag ut och sprang en runda på ca 6-7 km med Elton. Den här gången blev det ingen dragträning utan tog "spåret" som går i brunnsskogen. Där vill man verkligen inte ha någon draghjälp. Det är snarare en smal vandringsled/stig över stock och sten där jag förövrigt stukat foten två gånger. Såklart gjorde jag det idag med, dock var det bara en lätt vrickning så det gick att springa vidare. Ska aldrig ta den rundan igen.

På kvällen var det lydnadsträning på klubben som gällde. De har börjat med temakvällar vilket verkligen är super tycker jag för då får man hjälp och en kick i baken med att träna särskilt på något. Idag var det budföring och framförgående som visades och lärdes ut. Roland Sjösten var instruktör. Budföring går bra och där behöver vi bara underhålla lite med olika mottagare. Framförgående har vi knappt börjat med (ännu!) vilket jag verkligen borde ta tag i.

Kommentera

Publiceras ej