Igår var det sommarcup i agility. Tre klubbar, tre tävlingar. Holmsund, nordmaling och Umeå. Holmsund var först ut igår. Vädret var strålande så självklart åkte jag dit.

Men bristande träning på senaste tiden hade sina spår. Påvägen dit så tänkte jag att jag inte skulle köra med Wilma men så ändrade jag mig i  sista stund. Wilma var jättetaggad första loppet, så taggad att jag blev förvånad och höll på att krocka med henne flertalet gånger och hon sprang och gjorde lite hinder som hon ville. Andra loppet hade all must gått ur henne helt och hon travade i slowmotion runt banan. Suck!

Elton hade iallafall fart. Men här var besvikelsen stor att han gick ur slalomen flera gånger när det var två pinnar kvar. GAH! Trodde jag hade tränat bort det felet nu, tydligen inte...

Har dock ingen som helst diciplin eller lust att åka till klubben för att träna själv. Jag behöver organiserad träning för att ta mig ut och träna.

Idag åkte jag på björkstadens viltspårsträning. Jag fick hjälp med att lägga ett personspår åt Elton med 6 pinnar och 600 meter. Spåret var hur risigt som helst och jag såg inte ens snitslarna halva sträckan pga all sly. Fick lita blint på Elton. Tack och lov stördes han inte av terrängen eller av att spårlinan trasslade in sig flera gånger. Han hittade alla sina pinnar, tog vinklarna klockrent trots 20 gradig värme.

Imorgon åker jag till göteborg i fyra dagar :)

1 kommentarer

Elon och Linus matte

03 Jul 2011 23:38

Duktiga Elton. Tycker att han är duktig ändå : )

Kommentera

Publiceras ej