Vi var ungefär 30 pers som festade på nydalahöjd. Vi hade hyrt gröna villan som är huset brevid våran nya lägenhet, nära och bra! Det gillar vi! Morgonen började med drinkfrukost kl 10. Jag pallar dock inte att börja dagen med alkohol så jag for ut på en löprunda med hundarna istället för att göra hundarna någotsånär trötta inför midsommarkvällen.

Dagen fortsatte traditionsenligt med en runda disc golf. Blev väl rörigt då det var så mycket folk, det regnade konstant och mina hundar (både Wilma och Elton) blev som tokiga när discar flög i ett. 

Vid 14 tiden så dukade vi upp långbodr i villan och käkade sill lunch. Vi hade knytkalas så alla hade ordnat med någonting. Efter det så hade Peters kompis hyrt en badtunna och då blev det att hoppa i badet och dricka öl. 

Ett dopp i nydalasjön hanns det oxå med, även det tradition som inte kan skippas! 

Efter detta gick alla hem till sig och gjorde sig iordning för kvällen och sen blev det middag och festen fortsatte. Den tog dock slut för mig snabbt då jag blev trött redan kl 00 och skulle ta mig en snabb tupplur men somnade. Jaja, det var roligt så länge det varade iallafall! 

Dagen efter midsommar så var det ett litet gäng som bestämde sig för att göra en "midsommar dag 2". Jag hakade på och bada badtunna och basta men inte att dricka mer alkohol, pallar inte 2 dagar i rad!

 

Kommentera

Publiceras ej