Semestern rullar på. Nu har jag precis passerat hälften på min semester, ve och fasa!  Vill inte sluta ha semester! Det är så skönt att bara låta dagarna rulla på, ha sovmorgon, åta frukost och ta dagen som den kommer. Vägrar planera mer än en dag i taget! Vill komma undan vardagen och det gör man inte om man planerar upp vareviga minut under sin lediga tid.

Vad gör jag då för något? Jo jag ligger då inte på latsidan i varje fall, har liksom aldrig varit min grej. Nä det blir att spela beach, tennis, gå på gymmet eller cykla, springa med hundarna promenera..  Älskar att röra på mig! Häromdagen tog jag en 1,5 mils cykeltur från nydala till en kompis som bor i sävar. Det var hård motvind och min cykel är skruttig med bara en fungerande växel. Tufft men de gick.

Idag bröts dock det fina vädret och värmen som vi har varit bortskämda med. Regnet bara öste ner på förmiddagen. Men då fick man ju tid till att städa i garderoben, städa och tvätta hemma och göra sånt som man skjuter på när det är för fint väder för att vara inne. Så en dag eller två får det väl vara sämre väder.

Hundträning har det blivit en del av. Mest agility faktiskt då mina träningskompisar är mest taggade på det. Det är faktiskt välbehövligt eftersom jag försummat den träningen en del. Lite lydnadsträning har det blivit och sen tiggde jag till mig en sökträningidag när några spårkompisar fick offra sig som figgar. Svårt när man inte har en grupp att träna med. Hade chansen att träna med en grupp i torsdags men då var jag bjuden på 30 års middag. Sen i söndags skulle gruppen träna igen men då blev det inställt. Typiskt! Hade kännts bra med ett par organiserade sökträningar innan tävlingen må jag säga..

Kommentera

Publiceras ej