Pust, i helgen har jag haft väldigt fullt upp. Men väldigt trevligt o andra sidan! Jag åkte och hälsade på min kurskamrat och kompis Frida som bor i skellefteå sedan ett år och jobbar på sveaskog där. Vi var ett gäng som gick ut på kvällen och upplevde skellefteås nattliv. Dock kom vi inte in någonstans (vi var för sent ute, börjar bli van vid det problemet) men vi gick till en pub och spelade biljar och dart och drack öl istället. Tråkigt att inte få danska men det var kul ändå.

På lördagen hämtade jag Wilma (som detta halvår bor hos husse i umeå) och blev fly förbannad. Hon har ökat i vikt (säkert pga för lite motion och promenader) var tovig och hade klor som inte blivit klippta på 3 veckor. Att skylla på att man inte har vare sig borste eller klotång håller inte-då skaffar man sig det! Hotade med att om han inte sköter om henne så tar jag tillbaka henne för evigt. Iallfall så trimmade jag henne och klippte klorna så när jag lämnade igen henne på söndagen så såg hon ut som en hund igen, dock forfarande fet som en rulltårta.

Nåja, på lördagkväll så hade jag och en kompis myskväll och köpte chips och ostkrokar och såg film som jag somnade till (förvånad? kommer inte ihåg sist jag såg en hel film sist utan att somna)

På söndagen så hade syrran bokat beach på iksu så vi spelade en timme. Tog även en långpromenad i de vackra vintervädret med Wilma och verkligen njöt av solen, de vackra frostiga träden och all snö som stundvis gjorde mig bländad. Sedan blev det kalas eftersom en kompis till mig fyllde år. Tänk att man snart fyller 30! Hemska tanke, tiden bara rinner iväg och börjar känna den där pressen som samhället ställer (barn, hus och så vidare) vill ju vara ung och leva ett bra tag till innan jag binder upp mig med allt de där!!!!

Nu sitter jag på arlanda och bara väntar att mitt flyg ska ta mig till ronneby så jag får pussa på mina underbara grabbar hemma!



1 kommentarer

Elons matte

24 Jan 2011 23:26

Jag fyller snart 40, ännu mera hemska tanke ; )

Kommentera

Publiceras ej