Jag tror jag får ett psykbryt snart på alla dessa små piss hundar som i 99 % av fallen skäller/bjäbbar/mopsar upp sig eller rätt och slätt-gör utfall mot oss när vi går morgonpromenaden.

På morgonrundan måste jag gå igenom stan för att komma till en motions slinga där jag brukar rasta hundarna. Det betyder möte med andra hundar på smala trottoarer. För egen del går det fint. Som rutin tar jag in hundarna till vänster sida och går själv så mkt som möjligt till vänster på trottoaren med hundarna i kort koppel. Jag tycker det hör till rent hyfs att göra så även om hunden är snäll och inte gör utfall-det vet ju inte den man möter!

Men jag börjar bli rent ut sagt pissed off nu på alla jäkla trasselsuddar som ska leva rövare och försöka äta upp mina hundarn när jag paserar. Dessutom har de puckade ägare som inte kan hålla in dem heller utan låter de gå i fullt koppel så att jag måste hoppa ut i körbanan/plogvallen för att undvika dom! Mitt humör på morgonen innan frukost är inte heller att leka med så snart kommer jag skrika att de ska hålla hyfs på sina små monster.

Fattar inte att vissa inte kan ha NÅN KOLL ALLS på sina hundar. Det är ju tur att sånna människor har små hundar iallafall som de fysiskt kan hålla. Det hade blivit katastrof annars. Att bo i karlshamn hjälper tyvärr inte mot mina fördomar att alla småhundar är jobbiga och gör utfall.

Kommentera

Publiceras ej