Den här dagen på jobbet var heelt okej :) Steg upp halv 7 som vanligt, gick en 45 minuters promenad med Elton i brunnsskogen. Frukost och sedan iväg till kontoret för att göra lite skrivbordsjobb fram till lunch. Åkte hem och käkade lunch och sen begav jag mig ut till en markägare för rådgivning ang en bidragsansökan.  Självklart fick Elton vara med. Vi gick ut till en ö (på isen!)och pratade lite rekreationsnära skötsel av hans skog. Tänk om man hade haft långfärds skridskor. Det är fantastisk blankis nu. Den kommer försvinna inom någon vecka.

Efter rådgivningen åkte jag ut till klubben och la ett spår på ca 500 meter som delvis gick i gammal granskog och delvis i bokskog med lite snöfläckar här och där. Orkade inte låta det ligga och hade inte tid till det heller så han fick gå det direkt. Han började med att bakspåra men jag lät honom reda ut det på egen hand och det tog ett bra tag med snurrande hit och dit och en lina som fastnade hela tiden. Jag är glad att han inte gav upp utan kämpade tills han äntligen redde ut det och då gick det FORT! Resten av spåret gick super. Trodde han skulle få problem i bokpartiet där marken bestod av torra boklöv i mängder samt hård skarsnö som inte lämnade några spår. Men icket, o 4 av 5 pinnar hittade han oxå.

Kommentera

Publiceras ej