Jag har ju haft pendlingsbidrag från arbetsförmedlingen i ett år vilket gör att jag kunnat resa så mkt till och från umeå. Det hade inte kunnat vara möjligt annars med tanke på flygpriser osv. Men nu är det slut med mina fria resor så jag kände att jag skulle nyttja ett sista tillfälle att åka hem. Men det känns ju skitbra att snart kommer jag komma hem till Umeå för alltid! Inge mer resande hit och dit längre!

Tack så hemskt mycket för alla grattis hälsningar här på bloggen och på facebook till mitt nya jobb. Det värmer att höra att så många välkomnar en tillbaka och glädjer sig med mig :)

Men helgen då. Det började med ett flygstrul (igen). Skulle ha flygit hem redan fredag morgon men det planet var trasigt. Blev ombokad till ett senare flyg så jag tog mig hem tillslut iaf. Drygt bara att stiga upp kl 5 i onödan och dessutom tycker jag synd om min sambo som fick stiga upp och skjutsa mig för att sedan bara hinna somna om och sedan behöva hämta mig igen två timmar senare... Man har då världens bästa sambo som ställer upp för mig. Puss på dig älskling!

Väl hemma hos pappa blev det middag och en tidig kväll. Hela lördagen ägnades åt skidåkning. Först åkte jag dock till team sportia för de hade rea där på vinterprylar. Inhandlade 2(!) par skidor och jag vill inte ens tänka på vad det kostade. Hade beslutsångest för om jag skulle satsa på skate eller klassiska skidor så de fick bli två par. Skate när jag ska låta Elton dra och klassiska när man går på tur mm. Nu har jag iaf en ordentlig utrustning och nu när jag permanent kommer bli umebo och få uppleva riktiga vintrar så kände jag att det var ett bra köp :)

Skidutflykt med en kompis och Wilma fick hänga på. Hon behöver nog motionen, tror inte det blir mkt av den varan är jag rädd nu när hon är hos husse sin.  Sen på kvällen blev det festligheter hos en kompis som hade födelsedagsfest.

Idag har jag varit i stugan med pappa och skottat tak. *Puh* Nä bäst man åker till flyget nu...

1 kommentarer

Anna-Carin

28 Feb 2011 18:01

Grattis till jobbet!! Umeå är ju en stor stad så det borde väl vara fler än du som kör sök? Fast jag vet hur det är, det är inte alltid lätt att komma in i en sökgrupp! Här i Karlstad har det aldrig varit något problem, alla är välkomna! Men vet andra grupper där man i princip aldrig tar in nya :/

Kommentera

Publiceras ej