Hela veckan har jag varit lite halvkrasslig. Varit trött, haft ont i huvudet, svullna lymfkörtlar och varit allmänt hängig. Men inte heller riktigt sjuk. Föredrar nästan att bli ordentligt sjuk och bli sängliggande ett par dar och sen snabbt bli frisk igen. Nu är man ju tvungen att gå till jobbet fast man mår sådär. Har inte lust att sjukskriva mig om jag ändå kan jobba. Man förlorar ju en hel del pengar på den där karensdagen tyvärr. Men eftersom man inte tar sig tid till att vara hemma och ta det lugn så tar det ju ett tag att bli frisk oxå.

Iallafall så har hundarna behövt aktiveras iallafall. Igår arrangerade vi i agilitysektorn det årliga julklappshoppet i inomhuslokalen. Det kom väldigt mycket folk. Vi körde två banor. En agilitybana som man fick köra två varv och sen en hopp bana som man körde i par.

Glatt övverraskad blev jag då Wilma gumman hade tokmycket fart under tassarna. Vila sig i form helter det visst ;) Eller så heter det i mitten av två löp. Galloperade i full fart över balansbommen. Slarvade tokmycket i slalom men jag sket i att ta om henne för att inte tappa farten så vi blev naturligtvis diskade.

Elton-lilla duracellen gick skitbra. Han fick den snabbaste tiden av alla hundarna, slår även blixtsnabba border collies! Tyvärr så fick han ett kontaktfältsfel på A hindret. Kanske lite slarvigt av mig att inte stanna honom där som jag gör på balansbommen. Så det blev ingen bra placering för oss ändå trots tiden.

Parklassen gick det bättre resultatmässigt iallfall. Elton parades i hop med en annan jaktcocker-Axa som verkligen är skitsöt!  Hade gärna tagit med henne hem efter dagen. Båda nollade på hinder och med snabb tid. Så vi vann den klassen :)

Idag så jag varit och tränat uppletande i en gles granskog just brevid en lekpark i närheten av var jag bor. Det gick bra. Skicken blir raka och fina, farten är inge fel på. Det som är hans svaghet för närvarande är att han söker lite väl snabbt och slarvigt. Han kan vara på det område som grejerna finns men springer förbi dem. Det går för snabbt. Har en snusdosa jag alltid slänger ut och den hittar han aldrig. Sen så söker han bara en stund och kommer sedan in. Kanske funkar bra när han söker människor men nu vil jag ju att han ska vara mer uthållig ute i rutan.

Ikväll har det varit lilla julafton hos min pappa med familjen. Mysigt :)

Kommentera

Publiceras ej