Först och främst vill jag säga hur sjukt bra planerad denna tävling var, det flöt på så himla bra och även fast jag stannade från första till sista klass behövde jag ändå bara vara där från 7-14 på söndagen! Det är sådana tävlingar som gör att man blir peppad!

Men där slutar de positiva om helgen.

Åkte upp till luleå på lördag morgon. Väldigt skönt att åka på morgonen istället för kvällen innan så man kan ta det lugnt och vara hemma på fredag kvällen efter man har jobbat en vecka. Dock hade jag inte orkat köra upp själv kl 6.00 då jag blir så fruktansvärt trött av att jobba en hel vecka. Tur som var så åkte jag med en klubbkamrat som körde hela vägen!

Den här gången var jag väl rustad för regnoväder med regnkläder, gummistövlar och massa varma kläder. Men såklart behövde jag inte använda något av det! Det var nämligen uppehåll och varmt hela helgen (vilket jag tackar för men det är ju alltid murpys lag som gäller, glömmer man regnkläder så regnar det!)

Resultatmässigt då:

Ag2 på lördagen var en ganska lätt bana men hade en klurighet. Efter balansen var det en 90 graders sväng in i en böjd tunnel och därefter en 180 graders sväng in i slalom. Tunnelmynningen där hundarna kom ut pekade dessutom mot höger men de skulle efter tunneln svänga vänster in i slalom. Där vände Elton in i tunneln igen efter han kommit ut ur den. Jahapp, disk! Men ville ändå köra klart banan så jag försökte få in han i slalomet flera gånger efter tunneln men de gick inte! Slalom som e Eltons paradnummer... Denna kombination måste tränas på!

Ho1 på lördagen var en väldigt enkel bana som knappt krävde någon handling. Mycket raksträckor och en snabb bana. Man kunde tro att detta skulle bli en lätt match. Men när man tror något är lätt så får man äta upp det sen såklart. Banan gick bra men såklart rev han två hinder på vägen. Blir så förbannad på hans rivningar. Det är mestadels på raksträckor och när han har fått upp farten som han hoppar av jättetidigt och sedan river. Jag blir tokig! Tydligen måste jag traggla hoppteknik tills jag dör med honom. Men vad jag tror är det inte tekniken det är fel på utan hans orutin och stress...

Ag2 på söndagen Var en rätt klurig bana där man fick hålla tungan rätt i mun. Ingen omöjlig bana men lite småtrixig. Dock gick loppet rent åt h-vete. Elton hade INGEN fart och travade i slalomet, hoppade av gungan och sprang förbi hinder. Elton var jättetrött! Men de e klart, sover man inget, dricker inget och äter inget på en helg blir man trött. Anledningen att han inte sover, äter eller dricker är för att han blir så störd av allt runtomkring. Framförallt denna helg av att vistas i samma tält hela dagen med två tikar som allderles precis slutat löpa. Ibland har jag bara lust att knipsa han. Så att han får bättre matlust och slutar bry sig om tikar. Men jag tycker inte man behöver kastrera hanar i tid och otid om de verkligen inte behövs samt att jag har en liten dröm om att någon dag kanske Elton kan bli pappa...

Ho1 på söndagen var en hyfsat enkel bana men krävde sin handling på ett par ställen. Hade gett upp hoppet sedan länge om att gå felfritt runt eftersom jag tänkte "han river ändå". Så jag gick banvandringen  och sedan piggade jag upp Elton med en pipleksak som jag fick låna och som han verkligen gick igång på. Elton rev ingenting denna gången trots fartig bana. Men, är det inte det ena så är det det andra och så sprang han förbi sista hindret och tog det bakifrån när jag inte hann visa det i tid-DISK!

Så denna helg har varit en skithelg med tanke på resultaten. Dock gick vi ett spår på 500 meter med 5 pinnar som han löste jättebra trots väldigt risig vegetation med ihoptrasslad lina säkert 5 gånger längst vägen. Så nånting är jag då nöjd med :)

Kommentera

Publiceras ej