Ja igår så begav jag mig för första gången sedan flytten upp för att träna på ön. Tänte det kunde behövas lite eftersom vi snart ska tävla där! Jag blev riktigt förvånad då planen var helt snustorr och fin :) Bådar gott inför tävlingen. Har sett bilder på planen sen tidigare nämligen där det simmat änder på planen men så var icke fallet nu.

Tränade i princip samtliga momenten i tvåan. Jag tycker det gick skapligt med tanke på att det är en helt ny plats för oss (läs för störningskänsliga Elton). Rutan tragglade vi på med som vanligt. Hans vanliga ritual är ju att stäla sig framför det främre konparet om det inte finns hjälp utlagd. Nu hade han dock turbon i och sprang full fart igenom rutan!!! Alltså, visst, det är bättre för då kan jag iallafall kommendera stanna. Men jag vill att han söker mitten själv.. Sen när jag flyttade ena konparet åt höger sprang han till samma fläck som mitten hade varit tidigare på.. suck, finns en hel del kvar innan rutan sitter alltså. Tur att det finns lydnadstävlingar hela sommaren och hösten, för ett LP2 hade varit gött o få i år! :)

Wilma fick mest ligga på sidan av planen hon. Tränade bara kort korta sekvenser med henne för att Elton skulle få vila. Alltså jag vet inte om jag ska kolla upp henne hos vet. Hon är så FRUKTANSVÄRT slö.. Nog vet jag att hon är slö i vanliga fall (jmf Elton) men att hon knappt vill göra något annt än att ligga o sova känns skumt.

Innan på dagen så la jag ett 400 meters spår på en äng som ligger 5 min bort från mina föräldrar. Jag tog ut Elton i bara koppel och halsband denna gång eftersom han blir galen av sele och linan. Jag hade lagt godis i vinklarna och döm om min förvåning då han spårade hur bra som helst, tog sig tid till att äta varje godis, tog vinklarna direkt och spårade som max 1 meter från spårkärnan. Tempot var fortfarande högt men han slarvade inte! :)

Detta bevisar att han KAN bara han är i rätt sinnes stämning. Hur jag får fram den sinnes stämningen på tävling sen är en annan fråga.

Sen är jag överlycklig över en annan sak och det är att min dator har blivit som ny av att jag har gjort en total återställning av den :) Man behöver faktiskt inte köpa nytt, nytt , nytt som min sambo envist hävdar.. Behöver ändå massa nytt till lägenheten sen (diskmaskin, matbord, utemöbler). Så det känns bra att kunna spara in på något!

Kommentera

Publiceras ej