Idag var jag på kurs på karlshamns hundungdom för Annica Aller. Har hört mycket gott om henne från flera håll men idag fick jag alltså nöjet att testa gå kurs för henne!

Jag kan då inte säga att jag blev onöjd iallafall, tvärtom! Väl spenderade pengar. Tråkigt att jag måste packa hela dagen  imorgon annars hade jag absolut velat varit med dag 2 oxå. Tycker att hon har ett pedagogiskt sätt som tilltalar alla ekipage och hon kan komma med tips som bäde är enkla att förstå och utföra.

Jag har lärt mig otroligt mycket idag. Gäller bara att komma ihåg alltihopa!

Först byggde hon en agilitybana som samtliga ekipage körde så att hon fick en uppfattning om oss. Efter det gick hon igenom varje ekipage på delar av banan och vi fick köra igen med modifiering. Efter lunch så tränade vi på tre olika stationer med olika typer av "starter". Mycket handlade om att hitta hundens väg och få ett flyt i banan. Elton gick superbra på den handligen! Dock så är han lite för van att ha en matte som har haft för lite kontroll så han tar gärna hinder på egen hand.

Hon var noga med att man ska jobba med varje hinder och ta det lugnt och inte stressa upp. Jag har hittills varit så uppstressad och tänker jämt hur JAG ska hinna så då blir det ju som det blir med HUNDENS väg..

Men nu ska det förhoppningsvis bli bättre då jag vet lite mer om hur jag ska handla Elton.

1 kommentarer

Ida

21 Apr 2011 10:03

Åh, avis jag blir. Du får se till att komma ihåg vad ni gjort och så lägger vi in några ag. pass i Umeå där du får lära oss efter 20 maj. ;)

Kommentera

Publiceras ej