Idag hade vi brandövning på jobbet på förmiddagen. Teori och praktik. Släcka  bränder med olika släckare och sen släcka en brinnande docka med brandfilt. Jag som redan varit på en exakt likadan övning för ett år sen på mitt förra jobb var inte så road. Mest stressad för att jag har ett ton annat att göra på jobbet. Men det är kul att ha o göra på jobbet. Man känner sig verkligen duktig som gör nytta för lönen man får. Jag är oerhört tacksam för att ens ha ett jobb :)

Sen skulle jag kolla med däckfirman om de kunde göra ett däckbyte på tjänstebilen snart. Men då var tydligen vinterdäcken dåliga så jag får vänta minst en vecka med att göra det. Tänk om kylan kommer snart och det fryser till, då blir jag ju stående! Idag var det dock ingen fara. Runt 8 grader varmt och sol. Får hoppas att det klarar sig.

Appropå sol, eftersom det var ett strålande höstväder idag så passade jag på att åka ut på klubben med hundarna mitt på dagen och träna lite agility. Jag har så bra jobb att jag kan ta ledigt några timmar mitt på dan för att sen jobba in de timmarna nån annan gång.

Agilityträningen gick jättebra. Elton var huur taggad som helst på o få jobba efter en helg med bara promenader (jag var i umeå i helgen,-hundarna hos hundvakter i karlshamn). Dock var han inte okontrollerbar. Jag var dock noga med att inte köra för länge utan Wilma fick köra lite emellan. Men det är så svåårt att lägga band på sig när man har en hund som vill vill vill! Nu var Wilma dessutom jättepigg! Men nu är det lite svalare, jag har dragit ner på maten ordentligt och hon är mitt emellan två löp. Sen har hon nog saknat matte lite under helgen. Mattegrisen!

Kommentera

Publiceras ej