Denna helgen är jag på resande fot och vad händer om inte massa strul! (som vanligt) Jag skulle åka tåg till gävle från Ronneby. Det började med att tåget var kraftigt försenat. Detta gjorde att jag missade alla mina andra anslutningståg. Dessutom fanns det inget tåg som gick från sthlm-gävle så sent på kvällen. Och ingen verkar vilja veta vad ersättning är för något. Östersundståg ersätter inte vid förseningar och SJ ersätter som regel och betalar alternativt färdsätt men skyller på östersundståg (som var boven i dramat)

Nu har jag dock lyckats krångla mig på ett fullsatt tåg och får sitta bland väskorna på golvet. Så nu kommer jag hinna med sista tåget till gävle iallafall! Men vidare bekvämt är det inte, dessutom sitter ett gäng danska ungdomar här och poppar musik på hög volym och dricker öl! Elton är en ängel som snällt finner sig i att vara inknölad under ett säte medan de går folk fram och tillbaka till toaletten och restaurangvagnen. Fattar inte att djurvagnen alltid ska finnas näst längst bak och restaurangvagnen längst bak. Då måste ju alla (inkl allergiker) passera djurvagnen hela tiden. Jobbigt för djuren med all skytteltrafik, det är trångt nog ändå som det är!



2 kommentarer

Mona

30 May 2010 19:23

Hoppas du kom fram till kennelträffen till sist. Missade tyvärr MH för Nikos syskon. Jag åkte på magsjuka och piggnade till först på eftermiddagen. Niko fick gå som sista hund för dagen.

Lotta

01 Dec 2010 17:42

Tycker om det du skrev! Kul att se en del sunda grejer och inte endast det vanliga grejerna som man kan se om hela tiden. ;)

Kommentera

Publiceras ej