Efter två långa och jobbiga dagars flytt så befinner jag mig i min lägenhet i ronneby med alla mina saker på sina rätta platser. Vi hade nog grovt underskattat hunr lång tid det faktiskt skulle ta att köra för det tog nästan dubbelt så lång tid som beräknat. Att köra mellan umeå-sundsvall tog 4 timmar, sen mellan sundsvall-gävle tog det 3 timmar. Min bil som har en 1,8 liters motor gillar inte att dra ett tungt släp på höga kusten sträckan.

Väl hos uppfödaren blev det bara att gå o lägga sig när vi kom fram vid 23 tiden på kvällen. Morgonen däremot bjöd på en promenad i skogen med hela cockergänget. Jisses vad kul de hade! Det gick knappt att se vem som var vem utan det var bara massa svarta virvelvindar som svishade förbi och lekte i snön. Vi var tvugna att åka redan efter frukost igen vid 8.

Under natten hade det snöat ordentligt och bilen var begravd i snö. Vägen till stockholm var inte så rolig att köra med mycket snö på vägen. Efter stockholm och söderut byttes snön ut mot massa vatten på vägen vilket nästan var värre. Vid åtta på kvällen och tio timmars körning senare var vi äntligen framme. Som tur var hittade vi rätt gata nästan med detsamma så vi slapp irra omkring och leta. Men då började det tunga arbetet med att flytta in alla möbler i lägenheten.  När allt var färdiginflyttat tog vi en snabb fika och somnade ovaggade!

Idag har jag ägnat mig åt att fortsätta packa ut flyttkartonger, storhandlat mat och gått rundvandring i ronneby för att leta bra promenadstråk jag kan gå med hundarna. Jag bor ju inne i centrum så det verkar som om jag måste gå en bit för att komma utanför centrum och bostadsområdena. Jag är helt klar bortskämd med att ha en hel sjö och skog inpå knuten i umeå. Men nu var det så knappt om tid innan jag skulle flytta så jag fick helt enkelt bara ta en lägenhet. Hellre att bo centralt och ha nära till allt än att behöva ta bilen hela tiden var man än ska. Men det här blir nog bra :) Lägenheten är skitfräsch om än något liten (etta på 37 kvadrat) med helkaklat badrum, nytapetserad, golvvärme i hela lägenheten och stor fin balkong. Får lägga in några bilder sen när jag fått lite bättre ordning här :)

3 kommentarer

Anna-Carin

27 Feb 2010 19:41

Låter lovande, ser fram emot bilder!! Tänkte på er när snön vräkte ner, kunde inte varit kul att köra i det vädret.

Felicia (drömmaren)

28 Feb 2010 20:14

Förstår att det itne avr kul att köra! Ang. promenader borde du väl itne ha alltför långt till brunnspakren? Där borde man kunna gå lite fina promenader :) Vet inte hur det ser ut nu på vintern men på sommarn är det jättefint... Är väl mkt folk också så inget bra ställa att ha lösa hundar på visserligen...

Sussie

02 Mar 2010 10:54

Kan du inte lägga upp några bilder så man kan få se på din fina lägenhet :D

Kommentera

Publiceras ej