Idag var det dags för halloweenlydnadstävling i övik. Jag steg upp kl 6.00 och då var det mörkt. Hade lagt mig sent på fredagen så jag var inte direkt pigg. Men det var bara att kravla sig upp ur sängen, äta frukost, göra matsäck och rasta hundar innan jag for iväg och hämtade upp Camilla och Tuva vid 7.

Vid 7 var det ljust tack och lov så jag slapp köra mörkerkörning efter E4 vilket jag inte tycker om. Det var perfekt väder, torrt på backen och lagom kallt.

Jag fick startnummer 3 och det var totalt 14 startande i ettan. Alla möjliga raser representerade, tollare, shäfer, golden, springer,aussie, schnauzer mm och de flesta ekipage från övik men 5 ekipage från umeå.

Platsen gick jättebra, behöver aldrig vara orolig för att Wilma skulle göra något oväntat vilket är så skönt! Däremot låg det en shäfer brevid Wilma och jag vet att Wilma hatar shäfrar men tack och lov låg den kvar snällt.

Tandvisningen gick även den bra men manliga domare är ju ingen favorit hos Wilma.

Resten av programmet gick bra. Dock gick det väldigt fort och jag hann inte ens belöna mellan momenten vilket jag behöver om Wilma ska kunna vara med mig ett helt program. Jag tränar sällan hela program utan belöning emellan för jag tycker Wilma tappar suget så fort då. Externbelöning i form av matskål utanför planen kanske vore något att testa.

Sedan vid prisutdelningen så blev jag riktigt övverraskad när jag vann! Nog tycker jag det gick bra men inte trodde jag det skulle gå så bra. Jag hade 7 poäng tillgodo från tvåan. Förutom fin LP rosett fick jag en ny fin apportbock i trä samt en kamp boll i snöre och en stor fin pumpa som jag nu har skulpterat och gjort fin.

                                Jag och Wilma utanför klubbstugan i övik med pumpan vi fick :)

                                             Och så en finare bild på Wilma och LP rosetten

                                        Såhär fin blev pumpan efter lite skulpterande :)

Här är mina poäng:

1 Platsliggande: 10
2 Tandvisning: 10
3 Linförighet: 9
4 Läggande: 9
5 Inkallande :9,5
6 Ställande: 9,5
7 Apportering: 10
8 Hopp över hinder: 10
9 Helhetsintryck: 8,5

Summa: 189,5

Grattis även till två andra umeå ekipage som fick med sig förstapris hem: Josefin med springern Elllie, och Sara med bichon havanaisen Minou. Camilla och Tuva gjorde även ett fint program men räckte inte ända fram den här gången. Nu kan jag äntligen släppa ettans moment och träna tvåans moment helt och hållet i vinter med Wilma. Alla moment har jag nosat på, vissa kan hon helt, vissa behöver finslipas på och en jätteutmaning är RUTAN! Jag kan ju säga såhär att när hon fixar den så är vi tävlingklara! Men det kommer ta ett tag tror jag ;) Sedan har jag ju Elton att starta med i ettan. Men han kommer jag inte starta förrän han är 100 % säker och trygg i platsliggningen i olika miljöer och med störningar. Det gäller att bygga en bra grund att stå på.

8 kommentarer

Mona

31 Oct 2009 23:53

Vilka finfina poäng. Bra jobbat!

helene

01 Nov 2009 02:05

Grattis till LP och fina poäng :)

Camilla

01 Nov 2009 07:19

Ett stort grattis, ni är jätteduktiga! Kul att ni tog ert sista förstapris med sådana fina poäng och dessutom vann klassen! Måste dock säga att domaren överlag var lite snål med poängen på helhetsintrycket, de flesta fick ganska låga poäng på det. Själv går jag och grämer mig lite över mina nollor, fasen också!

Carin

01 Nov 2009 22:29

Herrejisses vilka poäng!!!! Ni är ju jätteduktiga!

GRATTIS till LP!



// Carin

Emma

02 Nov 2009 07:23

Vad kul! Grattis till LP!! :D Den där pumpan blev väl fin! :D

Anna-Carin

05 Nov 2009 01:05

Supersnygga poäng, grattis!!

Lena

07 Nov 2009 21:49

Men grattis, så roligt. Ni är jätteduktiga!

Désirée

08 Nov 2009 09:37

Gratulerer med seieren! - PS Ny info om Pluto på bloggen nå....:-)

Kommentera

Publiceras ej