Idag så var det träff med bruksgruppen igen och sista gången för hösten som vi träffades. Men det är ju inte omöjligt att vissa av oss träffas ändå och tränar om det nu inte kommer massa snö redan på nån vecka!

Det var ett riktigt hundväder om man får säga så men har man hund så måste de ju ut iallafall och aktiveras. Så jag och en till tjej for ut till olles spår en timme tidigare än vi skulle träffas. Just för att kunna ta en ordentlig promenad innan och rasta av hundarna så att iallafall Elton får blåsa ut lite överskottsenegi. Samtidigt är det ju väldigt trevligt att promenera någon annanstans än hemma för en gångs skull, börjar bli något less att promenera runt nydala. 

Jag hade den här gången inte lagt ut något viltspår dagen inan åt Wilma som jag gjort de senaste gångerna eftersom gårdagen ändå rann iväg så snabbt med plugg, agilityträning och att kolla på freestyle på ön. Så därför gjorde jag ett spår som jag bara drog klöven efter mig, jag använde inget blod eftersom det ändå skulle få ligga max tre timmar och det skulle bli för enkelt då.

Wilma hade inget problem med spåret, spårade jättebra och noga i bra tempo, dock så känns de som de blir på tok för enkelt för henne eftersom hon både har min doft + viltdoften att gå efter. Så hädanefter ska jag bara lägga dygnsspåer åt henne. Viltspår är ändå drygt. Det är sånt bök med att först skaffa blod och klövar, sedan att komma ihåg att ta fram klöv och blod ett dygn i förväg och stå ut med lukten av det i lägenheten en dag medans de tinar, sen ska man fara iväg och lägga spåret dagen innan och sen tillbaka dan efter för att gå det.  Tacka vet jag personspår! Så fort Wilma har klarat sina öppenklasser lägger jag ner viltspår och börjar personspåra med henne istället.

Körde uppletande med bägge vovvarna, Wilma ville bara leta en sak och sedan fattade hon inte att hon skulle söka fler efter hon kommit med första. Men jag lät det vara så.  När väl Elton fattade vad han skulle göra så gick det super, dock har vi problem med avlämingarna att han släpper saken innan jag hunit ta den vilket jag irriterar mig en hel del på och fortfarande inte fått någon rätsida på det problemet.

Sedan la jag ett vanligt spår åt Elton, ett apellspår ca 300 meter och tre pinnar. Det var inga problem, han spårade som en gud som vanligt och tempot var bra, han var nog inte lika ivrig eftersom han var kall och blöt och lite trött efter promenad, och lite uppletande!

Sedan när jag kom hem kom jag på att jag inte hade tagit med mig lägenhetsnycklarna eftersom jag trodde Peter skulle vara hemma när jag kom hem. Tydligen hade vi missförstått varandra och jag var tvungen att igen sätta mig i bilen, trött, hungrig, kall och blöt och köra och hämta nycklarna på ishallen.

Sedan blev det tvätt av hundar, disk och städning och sen ikväll bjuder pappa på middag så då ska jag bara äta mig proppmätt och slappa i hans soffa och inte göra nånting mer idag!



2 kommentarer

Lisa

25 Oct 2009 17:15

Att prata om saker och bestämma saker är ju helt olika saker. Nu lägger vi ner det här. Du ska ju ändå inte med

helene

27 Oct 2009 14:14

jag förstår inte vad du menar. medlemskap i skk har inget med att röntgen hamnar på deras sida. Alla resultat hamnar ju där. Däremot betlar man en avläsningsavgift till skk.

Kommentera

Publiceras ej