Idag på valpkursen tränade vi inkallning. Det gick bra för de flesta men en hund hunde verkligen inte slita sig från mig när vi skulle göra jaktinkallningar. Han ville bara jucka på mig hela tiden. Det var ju antagligen att mina kläder luktade gott eftersom Wilma är i höglöpen :P Dock var mina hundtränarkläder allderles nytvättade men lukten sätter väl sig i dem ändå skulle jag tro. Hmm... svårt de där.

Tog en bild på den inte så nöjda damen med tikskydd. Köpte ett på rea för blod vill man ju inte ha överallt. Hon var bättre tidigare att städa efter sig men inte nu längre. Då blir det tikskydd på



Och en bild på Elton på promenaden

5 kommentarer

Helene

28 May 2009 14:46

söt wilma :)

Lisa

28 May 2009 18:28

Så lycklig man kan se ut ;)

Helene

28 May 2009 21:02

haha vi kan nog ordna en aussie åt dig också ;)

Lena

29 May 2009 06:54

Var med om en liknande sak (fast värre) då någon av mina tikar löpte och jag skulle vara figurant ute i vattnet på en vattentävling.



Trots att jag alltså hade våtdräkt på som inte varit i närheten av min löpande tik och att jag låg ute i vattnet så blev första hanen, en stor newfoundlandskille, helt störtförälskad i mig och hade inte en tanke på att försöka rädda mig in till land - han skulle bara pussas och rida på mig där ute i vattnet. Vi fick avbryta, och pga tekniskt fel fick hanen fick göra om momentet med en ny figurant... och jag hade figgat färdigt för den tävlingen :-D

Susanna

01 Jun 2009 10:46

Hihi.. stackars lilla Wilma :)

Kommentera

Publiceras ej