Idag var jag ledig från skolan. Jag har börjat en ny kurs nu och vi har fått hur mycket litteratur som helst att läsa. Så jag tog med mig Elton ut på vår innegård och satte mig och läste medan han fick kuta runt i snön bäst han ville. Tror bestämt jag fått en aningens med färg av att sitta ute i solen ett par timmar! Ikväll ska jag fara iväg till vännäs och jag ska ta med mig båda vovvarna. Ska ta alla tillfällen som jag kan till att mijöträna honom nu. Wilma behöver också lite aktivering hon men det är snart dags för henne att löpa så hon har börjat gå ner i dvala nu vilket är jättedrygt. Hon har verkligen ingen ork och motivation alls och när jag tränar går det i slow motion. Ibland funderar jag på om jag ska kastrera henne för att slippa dom här depressionerna hon har före och efter löp men samtidigt vet jag inte hur det skulle påverka henne. Hon kanske blir en tant på heltid då? Och det vill jag ju inte. Då får jag spola min tävlingskarriär för hennes del för alltid. Samtidigt kostar det ju en hel del. Vi får se hur de nu går på lydnadstävlingen i övik om hon är i det här skicket...

Träningen för Eltons del försigår i köket där jag fortsätter med klossträning och lite stanna kvar, backa och nu har han tom börjat bjuda lite mer på beteenden när jag klickertränar han. Fick höra ett litet morr när han testade vad som gav utdelning, kul att han vågar prova mer saker nu än sitt!



3 kommentarer

helene

25 Mar 2009 19:31

sötis! Han ser så liten och oskyldig ut...



Kul att ni ska till vännäs! vi med :D

Felicia

25 Mar 2009 20:54

Han är så söt! Bara säg till om du behöver hundvakt åt de båda sötnosarna nån gång ;) Ida har ju mitt nr.

Anna-Carin

25 Mar 2009 23:26

Men jösses vad söt han är!! :) Man blir ju grymt valpsugen när man ser den där sockersöta saken :D

Kommentera

Publiceras ej