Äntligen fredag! Käns skönt med helg. Fast veckan har varit rätt lugn, bara förmiddags föreläsningar och sedan hem och läsa kurslitteratur. Nästa vecka blir värre, då har jag heldagar precis varje dag, vissa dagar ända till 18.00!

Idag fick Elton vara hos Lena på hennes kontor på SLU tillsammans med hennes två cockrar Tina och Toya och leonbergern DD. Verkligen guld värt att kunna ha honom där medan jag hade föreläsningar några timmar. Han hade lekt och fått vara ute en lång stund så han låg som en klubbad säl och sov tre timmar i sträck medan jag lugnt kunde läsa artiklar i lugn och ro. Sedan så tänkte jag att jag skulle gå ut och ta en promenad och samtidit passa på o köpa avmaskningsmedel och ensamhetsträna Elton en stund. Men tydligen hade han fått vila ut ordentligt på sina tre timmar så när jag kom hem så gnällde han ganska mycket (vilket jag hörde genom brevinkastet). Ska inte lämna honom när han sovit sådär länge alltså.

Igår var han riktigt billig... På morgonen går jag ut med honom snabbt i bara pyjamasen så att han får kissa, sen äter jag frukost, och går ut en längre stund när jag klätt på mig riktiga kläder. Men när vi kom in igen så satte han sig och bajsade i korridoren utanför min lägenhetsdörr!  Sedan på kvällen hände samma sak, jag gick ut  för att låta han kissa strax innan 11. När vi kom in så satte han sig och bajsade på exakt samma ställe! Rackarns hundjäkel, då hade jag tom varit ute i en bra stund och han ville bara busa o springa omkring och äta massa saker som han hittade så jag antog att han inte ville göra något mer. Nu ska jag verkligen hålla järnkoll på han när vi kommer in. Han har ju varit så duktig på rumsrenheten nu att jag nästan klassar han som rumsren.





Bilderna är tagna av Lena. Tack för dom och tack så mycket för hundvakten :)

1 kommentarer

Stina och Femman

28 Mar 2009 11:50

Hej, Femman motion simtränar, jag tycker det är bra träning som inte sliter så mycket på lederna.

Working test finns både för spaniel och retriver hundar. Det är en inofficiell tävlingsform som är ganska ny. Det testet vi deltog på var egentligen för retriver med olika apporteringsstationer. Roligt tävlingsform tycker jag.

Tasshälsningar från Gävle

Kommentera

Publiceras ej