Jag kom eg hem i lördags men jag har haft ett himla sjå med att tvätta alla kläder jag använt och i söndags tillbringade jag dagen i ösregn på vännäsutställningen så det har inte blivit tid till att blogga. Det kommer nog inte bli lika frekvent bloggande framöver eftersom ett 8-5 jobb inte lämnar mycket tid över. Den tiden som blir vill jag ägna mina hundar och Peter :)

Iallafall så var kretaresan helt underbar, min syster tog alla bilder och har inte hunnit få dem än så bilder dröjer. Varmt som tusan var det, 37 grader sista dagen och lite utflykter, god mat och mycket sol och bad hanns med. En välbehövlig semester långt borta från kyla och regn.

Lördagen när jag kom hem ägnade jag åt att tvätta, städa och handla. Söndagen åkte jag till vännäs för att titta på utställningen. Sämsta vädret någonsin, ösregn, hundarna blev som blöta råttor. Det var iallafall skoj att se lite vänner och bekanta som ställde ut sina hundar. Bra miljöträning för Elton oxå. På kvällen så for jag och Peter och provkörde två bilar, den ena var riktigt fräsch, tyvärr hade den gått nästan 30.000 mil så av den anledningen avböjde jag tillsist, den andra bilen var en halvkombi och jag kände att de nog skulle vara bra med en vanlig kombi som jag kan få plats med lite mer saker än bara hundarna i. Så nu har jag testat och ringt på en hel del bilar utan att det har blivit nån, börjar känna mig lite otålig men vill inte heller köpa bara för att köpa om jag inte hittar nån som inte känns helt bra.

Idag var första dagen på mitt nya jobb. Vi åkte ut till vindeln och svartbergets försökspark och samlade in material som jag senare ska sitta i labbet med. Det regnade hela tiden och vid halv 3 gav vi upp, min handledare hade bara en windstopper på sig och hon var genomblöt. Imorgon ska vi ut igen, hoppas det är bättre väder då. Ska ta med bägge hundarna då oxå.

Sedan på kvällen hade jag möte med min sjukgymnast för att se om min rehabträning börjat ge resultat. O de hade den! Fick lite nya övningar och sen ska vi ses efter sommaren för att se om de kanske har blivit helt bra! Wieee, jag kanske slipper operera ;) Nu har jag oxå en anledning till att fara till gymmet 3 gånger i veckan.

Elton måste ha börjat bli lite könsmogen, han kan inte stå still,  bara flamsa omkring o 110  och hoppa och nafsa i kläderna. Han kan inte längre sitt eller ligg, inte heller stanna. Han har en hel myrstack i kroppen tror jag.  Suck

Imorgon är det dock en inoff agilitytävling :) ska bli skoj o testa Wilmas form. Vi satsar på det där med att vila oss i form ;)

Kommentera

Publiceras ej