Idag var det inofficiell träningstävling i lydnad i vännäs ridhus. Samma domare som förra gången när det var officiell debut i lkl 1.

Vi fick startnummer 2 och det var platsliggning direkt. Efter det så gick jag iväg och snabb körde igenom momenten och det behövdes för Wilma var så i gasen idag (!?) så hon la sig på ställande. Så jag blev lite orolig för att hon skulle göra det sedan när vi skulle in o tävla men de gjorde hon inte.

Wilma var jättepigg och var underbar att tävla med. Fick jättehöga betyg! 194 poäng av 200 möjliga! Men då var ju betygssättningen väldigt snäll tycker jag. Min linförighet tycker jag inte var värd 9,5 för hon hade vida högersvängar och när jag vände helt om men hon sätter sig snabbt vid halter så det kanske drar upp betyget lite. Vi vann klassen av totalt 5 deltagare. Nu är jag taggad att tävla officiellt så jag får mitt Lp :)

Protokoll:
Platsläggande: 9,5 Dk
Tandvisning: 10
Linförighet: 9,5 Fin pos, vid sväng, snabba sätt
Läggande: 9,5 Tar ngt steg
Inkallning: 10 Snyggt avslut
Ställande 9,5
Apportering: 10
Hopp över hinder: 10
Helhet: 10 Mycket trevligt ekipage, fint samarbete

Summa 194 poäng. Placering 1 av 5 startande.

Imorgon blir det agilityträning hela dagen. Jag och Lisa ska få köra ett par supersnabba sheltisar imorgon. Det blir skoj o testa på den typen av handling!

1 kommentarer

Emma

02 Feb 2009 09:57

Grattis Lisa och Wilma till fantastiskt resultat!!

Emma & Elsa

Kommentera

Publiceras ej