Idag har jag ett litet hundagis hos mig. Men vad gör man inte för att ställa upp när ens kompisar behöver passning av sina hundar? Mitra (Kooiker) Focus (Aussie) och Wilma och Fritz (Cockrarna). Alla tar det lugnt utom Focus som är väldigt rastlös och vankar av och an och försöker få igång de andra till bus. Nä nog kommer det dröja till att jag kommer ha 4 hundar. Två är nog det optimala, då har man tid till att motionera,aktivera alla så de blir nöjda. Jusst nu känns det lite lite o bara ha en hund. Särskilt de gånger man ska iväg o träna eller  tävla då vill man ha en till att växla med.

Jag var nere i gävle i helgen och träffade en uppfödare som jag har haft kontakt med sedan innan jul som har en kull jaktcocker valpar. 6 veckor var dem och oerhört söta! Fick träffa pappan till kullen också när jag var nere och han var då helt underbar både exteriört och mentalt. Det enda problemet är att de kanske blir för höga för agility. Men jag avvaktar och ska se hur höga de båda hanarna blev i deras förra kull innan jag ska bestämma mig. Jag är såå sugen på en till hund så det finns inte!

1 kommentarer

Lena

29 Jan 2009 16:56

Spännande med jakt-valpisarna. Tog du inga bilder på dom?

Allt går bara bra med min nya lilla Toya. Det är underbart roligt att "vara med valp" - kanske jag kommer till Forslunda på söndagkväll och frestar dig lite ;-)

Kommentera

Publiceras ej