Ja då har man även överlevt julen 2009. Jag var ju lite nervös över att ta med Elton- vildingen till julfesten med mycket folk, han blir lätt jättehypad då men det gick smidigare än jag trott med att låta han vara i en komosthage under kvällen. Han accepterade ganska fort att befinna sig där. Men så fort jag testade att släppa ut honom blev han som galen och skulle hälsa på allt och alla. jaja, man kan inte få allt på en gång!

Fick en massa julklappar, den bästa julklappen var nog ändå en go fleecetröja som jag fick av Peter. Men presentkort på djurmagazinet är faktiskt inte dumt det heller och sedan fick jag en väldigt praktisk sak. Hade önskat mig en Wake up light. Det är en väckarklocka som ska imitera en solupgång och som har inbyggd klockradio samt andra ljud typ fågelkvitter osv som man ska vakna till på ett lugnt och stillsamt sätt.  Jag har nämligen såå himla svårt att ta mig upp på morgonen så det är hemskt. Ibland måste jag snooza i en timme vilket Peter inte alltid uppskattar. Har inte provat den än eftersom jag haft sovmorgon nu varje dag men imorgon blir det premiär! Så vi får se om jag blir något piggare av den.

På juldagen är det hemvändardag i Piteå medan de är hemvändardag i Umeå på annandagen. Så jag har gått ut två dagar i rad. Känns som åldern börjar ta ut sin rätt för jag uppskattar inte vilda utekvällar som förr lägre. Tycker att förfesterna är mycket trevligare. På krogen är det dyrt, trångt och man får ont i fötterna av skorna. Sen har jag ju mitt på det torra -världens bästa Peter! så näe, jag tycker nog att för det mesta att krogen kan man vara utan.

Idag har jag och en kompis åkt en rejäl skidtur med våra vovvar. Vi tänkte åka på sjön men vi fick snö ända upp till magen och hundarna simmade i snön så därför åkte vi på cykebanan istället som inte heller den var plogad på nån dag men där gick det hyfsat att åka iaf. När jag kom hem var Elton helt slut och det har varit så lugnt och skönt resten av kvällen. Bakade en hemmagjord Pizza till middag och nu blir det soffläge som gäller för mig. Jobb imorgon och slut på jul ledigheten.  

Kommentera

Publiceras ej