Snön tinar bort undan för undan, jag börjar längta efter att fara ut i skogen och lägga spår :) Har tänkt jag ska börja lägga personspår, känns lite enklare än viltspår, det behvs inte lika mkt utrustning helt enkelt. Var ute med Ida en sväng i skogen idag, Wilma var både blöt, lerig och hade fullt med pinnar och barr i pälsen. Funderar lite halvt på om jag ska klippa ner henne i sommar igen. Den enda nackdelen som jag ser det är att det är synd o ta bort den fina pälsen. Men man drar ju sig från att fara ut i skogen eftersom de blir så mkt arbete med att plocka kvistar o barr.

Körde ett pass omvänt lockande med Elton. Han har blivit väldigt intensiv i sina försök att få godisen jag har i min hand vid min klickrträning så därför hoppas jag det ska kunna hjälpa. Det gick hyfsat men han  försöker alltid minst en gång o se om det går att ta godisen. Han bjuder på några beteenden, men ofta i kombination med att slänga sig på godishanden.






1 kommentarer

Carin

30 Apr 2009 10:33

Jag vet en cocker som alltis rakas för att springa fortare på Agilitybanan - och det funkar!

Kommentera

Publiceras ej