Idag gick det bättre än i går.  Wilma var dock lite lugnare. Hon gick inte alls o peppa med annat än köttbullar idag. Agilityn startade först idag.  Vi startade som nummer två av 4 startande totalt. De var en ganska rolig bana, lite småknixig men jag fick wilma runt den felfritt! Trodde jag, tydligen hade näst sista bommen fallit. Det var synd. För de andra hundarna var inte felfria. Hade bommen inte fallit hade jag haft min första pinne i tvåan! Men men, de är sådär i agility.

Blev dock lite stolt sen när Donnas matte kom fram och frågade vilken kennel som wilma var ifrån. Att de inte var så vanligt med fartiga cockrar. Hon tyckte Wilma var som en liten iller på banan o väldigt följsam :)  Donna tog två cert i helgen. O hon har bara startat i trean tre tillfällen. Vilken grej! Då började jag drömma om ett championat med Wilma. I hopp såklart, agility känns inte rimligt.  Men de e våra höga mål. Nu är det bara o köra på o hoppas på en pinne i tvåan innan säsongen är slut. Hoppas hoppas att inte hon börjar löpa innan övik om en vecka!!

Sen hopploppet gick sådär. Det var en väldigt svår ingång till slalomet och wilma började strula i det. Då bytte jag sida til höger o Wilma tog de direkt. Fan, måste börja träna mer svåra ingångar o speciellt vänsterslalom. Efter slaomet tappade jag liksom koncentrationen litegrann och Wilma diskade sig efter att ha hoppat ett hinder från fel sida.

Nu har helgen redan gått. För snabbt! Känns vemodigt att inte ha nå mer agilityhelger på ett helt år o se fram emot efter nästa helg. Har blivit riktigt biten efter denna säsong faktiskt. Hon är så fin min lilla iller :)  

1 kommentarer

Lina

24 Sep 2008 11:42

Vad roligt att det gick så bra! Förstår att du blivit biten, ni är ju jätteduktiga! Spännande utmaning att träna upp slalom och sånt sen så hon klarar det oavsett var du är.

Kommentera

Publiceras ej