Ikväll ska vi ha redovisning på instruktörsutbildningen. Vår grupp ska redovisa om hantering och visitation. Vi är indelade i smågrupper och har ett ämne var. Sedan ska vi lära oss att ge konstruktiv kritik. Ska bli spännande och höra på de andra grupperna. De hade: Passivitetsträning, belöning, miljöträning och sedan var de två gruper till som jag inte kom ihåg vad de hade.

 Det är väldigt fint väder idag, kallt men soligt så jag tog en långpromenad i skogen med Wilma och Mitra som fick vara här idag. Så skönt var det! Känns jättehärligt att de frusit på. Alla vattenpölar är frusna och hundarna behver inte torkas av när man kommer hem.

Jag försöker bearbeta Ida som har Mitra att vi ska vara med på lydnadstävlingen i slutet av november. Det skulle kännas skönare att ha med någon som heller aldrig har startat förut. Så slipper man vara ensam om att göra bort sig ;)

Nu sitter jag bara hemma och gör massa diagram i exel till exjobbet. Man blir så distraherad att göra annat när man bara är hemma. Bland annat surfade jag in på min ridskola. De är helt sjukt att de kostar 212 kr per lektion att rida! Alltså blir det 5000 kr per termin av att rida en gång i veckan. Jag har avsagt mig from nästa termin att rida. Jag tänkte rida med studentryttarföreningen lite då och då när jag har tid istället. Det kostar 130 kr per lektion och så behöver man inte binda upp sig för ett visst antal lektioner. 

Kommentera

Publiceras ej