Idag har varit en aktiv dag. Inte att jag har varit aktiv i skolan däremot. Jag for till skolan på fm och satt i tre timmar i labbet. Sedan åkte jag hem, åt lunch ut med Wilma och for till IKSU. Där blev det gym och sedan spelade vi beachvolley. Det gick faktiskt riktigt bra! Har saknat o spela beachvolley eftersom det är så svårt att få tider numera. Längtar redan till nästa gång jag får tillfälle! Det är en av anledningarna att jag vill stanna i Umeå efter jag går ut skolan i vår. Nr ett är att jag har pojkvän och vänner och familj här. Nr två är att IKSU finns och man kan träna beach inomhus hela den långa mörka kalla vintern. För på vilka fler ställen finns det inomhus beachplaner i sverige?

Sedan var det öppen spanielträning på calshöjdsskolan igen. Det är eg springerklubben i västerbotten som anordnar träningen men bara en springer var där idag! Annars var det några cockrar, settrar och några jättefina welshar! Welsh är en av de hundraser som jag skulle kunna tänka mig. Lite större än cockern, verkar alltid glada och arbetsvilliga och så vackra!

Träffade Wilmas halvkusin hubbe på träningen. Han har startat på grundprov! Men de gick väl sådär för han ville inte lämna ifrån sig fågeln utan bet den mitt itu så det knakade på provet.  Wilma och han är väldigt olika trots de e halvkusiner. Hubbe är mer energisk och frammåt än Wilma men mer självständig och har sin egna vilja. Jag skulle vilja ha en hund som är energisk som Hubbe men har "Will to please" som Wilma.

Sedan var det dags o låta hundarna prova fågel. Wilma var lite skeptisk, trodde hon skulle vara mer exhalterad eftsom hon älskar fjädrar!  Men jag har tränat henne på apport kommando och hon tog den snällt i munnen. Dock togs det fram fågelvingar oxå och den fullkomligen älskade Wilma! Hon ville knappt släppa den. Jag fick behålla den efter träningen var slut.



Kommentera

Publiceras ej