Ja gud vad det har blåst och snöat idag. Cykelvägarna och bilvägarna har drevat igen och Wilma har sprungit genom snön som ett litet snömonster på promenaderna. SKa bli spännande o se hur det går o ta sig tll ridningen idag med cykel. Får hoppas att de plogat till dess! 

Annars har jag bara suttit och skrivit på mitt exjobb idag, Gick till en av  mina doktorander för att få hjälp med det nya programmet jag ska fixa diagrammen i. Kunde inte ändra siffrorna på x axeln. Sen kunde inte hon heller, hon sa att de bara var o göra små textrutor o klistra dit. Hmmph, de skulle ju ta evigheter och jag vet att de MÅSTE gå att ända på något sätt. Tillslut bara gick det på något mysiskt sätt. :) Men då började en annan grej i programmet att bugga. Ååå detta är verkligen inget exjobb, det är en kurs i TÅLAMOD! Påminner lite om GIT kursen på såvis att ingenting funkade första gången, kanske andra gången om man hade tur men sen om man gjorde om det en tredje gång så kraschade programmet.

Jag undrar om det är kallt i min lägenhet eller om jag börjar bli sjuk? Tycket det är så kallt härhemma. Tar på mig flera tjocka tröjor och tjocksockar för att inte frysa.

Läste i en kompis blogg att hon hade bakat scones :)  Då blev jag jättesugen på det. Så det hade jag tänkt göra ikväll efter jag kämpat mig hem från ridningen i snöovädret. Så ska jag bara mysa ner mig med Wilma, scones och en stor mugg te framför "the dog whisperer och sedan hundcoachen". Gillar måndagar, händer mycket skoj då! 

Kommentera

Publiceras ej