Nu måste jag få buttra av mig lite. Är egentligen på ganska bra humör trots att jag är jättehungrig (åt en macka till lunch och har inte ätit middag än o klockan är snart 19.00) Men man blir ju lite surig när man ska laga mat och det inte finns köksredskap. Dessutom finns de ingen ugn i lägenheten så de e bara o glömma o ugnssteka någonting.

Tjejen jag hyr av är förövrigt ganska skum oxå, hon är rökare, så allt härinne luktar gammal rök :( Sedan måste man starta om datorn o joxa på massor hela tiden för internet slår av o på jämt. Störande!! Sedan har tjejen ingen dammsugare. Eller rättare sagt hon har en, men den e bara för syns skull verkar de som för hon använder den inte utan en sop! Fatta vad äckligt o inte kunna göra rent här ordentligt, plus att hon har katter oxå så det blir ju en del hår kan man tänka sig.

Sedan de som jag mer är irriterad över är mitt hatobjekt nr 1. Mitt jobb! Har världens sämsta villkor, tjänar ingenting o de vill i princip man ska jobba gratis. De kommer jag oxå o göra om jag räknar med alla utgifter jag har haft pga jobbet.

Min bil har lagt av och måste skrotas
Två par stövlar sönder
Två par regnbyxor sönder varav ett par goretex byxor som jag köpte för 1200 kr.
Min mobil gick sönder när det regnade så mkt en dag och jag hade den i regnjackan som tydligen inte höll tätt.

Ja de var dagens (eller kanke månadens eller sommarens) klagomål.

Nu ska ja inte klaga mer, lätt att man blir uppfattad som bitter o bara klagar hela tiden o inte är glad för nånting.

Nä nu ska jag snart äta min lax och kokt potetis och tzatziki till middag. Mums! Sedan ska jag fara o gymma lite. Synd o träna inomhus i de fina vädret men jag behöver verkligen gymma lite nu. Har varit lat ett bra tag nu så de e dags o va lite nyttig.

Kommentera

Publiceras ej