Idag har det varit en låång dag. Klev upp 04.30 för att duscha och göra mig iordning till taxin som skulle komma 05.20. Flög till arlanda, tog ett tåg till uppsala och blev upphämtad av min handledare på stationen. Halv 10 va jag på SLU i ultuna och redovisningen skulle vara kl 10. Jag trodde det bara skulle vara jag, Peter, min handledare och examinator som var på min redovisning. Typ. Men en hel skock av doktorander och forskare kom och lyssnade! Riktigt läskigt var det. Men redovisningen gick bra tack och lov, trots att jag var rätt nervös så märktes det tydligen inte. Jag höll tiden denna gång, 45 minuter precis pratade jag. Efteråt fick jag många kluriga frågor men jag lyckades svara på dem alla ganska bra! Min handledare var nöjd och min examinator oxå! Johoo, jag har klarat det!

Nu är jag och Peter på ett riktigt shysst hotell i sthlm. Imorgon ska jag sova ut och sedan ska vi äta frukostbuffe :D Sedan blir det att shoppa julklappar hela dagen. Å vad jag känner mig värd det här efter allt jag lagt ner på exjobbet på sista tiden. Men det blir inget slappande i jul. Ska lämna in den skriftliga rapporten den 9 januari.

Såg förresten ett program med Jamie Oliver, kocken ni vet. Det visades en dokumentärliknande film om kycklingindustrin och äggindustrin. Jag kan erkänna att jag varit snål och köpt "vanliga" ägg. Men nog står jag för att jag vill ha en bra djurhållning och ska hädanefter bli bättre på att köra ekologiska ägg. Mjölk också för den delen. Det är egentligen hemskt att folk köper vad som helst bara för att det är någon krona billigare. Vi i Sverige är oftast inte så fattiga att vi inte har råd till att köpa mat där det är bättre villkor för djuren.

Det var mina tankar idag.

Kommentera

Publiceras ej