Man får lite smått ångest när man läser andras bloggar. De flesta har en fin framsida med bilder på personen som har bilen eller på nått annat kul. Sedan så kommer det en eller flera bilder till varje blogginlägg oxå. Jag däremot skriver bara massa text. Ofta ointressant text för alla som kanske läser den. Jag har så mkt ambitioner, ambitioner som oftast inte blir något av. En av dem är att fixa iordning min hemsida o uppdatera den kontiueligt med fina bilder, resultat och vad som händer runtikring. Nu måste jag fixa ett nytt ställe oxå att ha hemsidan på eftersom kommunicera kommer försvinna.

Idag har de varit sånt där uschligt väder. Regnat av och till hela dagen. O aven när de slutar att regna så blir man ju blöt av att all vegetation är blöt. Riktigt jobbigt. Men nu är en arbetsdag avklarad. Bara två kvar!! :)

Wilma blev blöt som en liten råtta. Jag hade funderat på o schamponera henne ordentligt men de känns som knappt lönt när hon ändå blir skitig igen om jag är ute i skogen med henne. Det får bli efter alanya vistelsen.


Nu är jag i min "bunker" som Peter kallar den. Jag har nyss ätit o ja e helt slut efter dagen. Ska dock tvätta o duscha, det är var jag ids idag. Kanske handla en sväng. Wilma måste ändå rastas en sväng sedan. Ska då inte fara o träna idag. Dels så har jag varit lite förkyld, känns som förkylningen släppt nästan helt dock :) Men jag vill inte utnmana ödet nu när jag ska till alanya o riskera något.

Blev dock glad för två saker idag. Det ena var att jag läste i försäkringsvillkoren igår att man inte får tillbaka premien om man skrotar sin bil. Jag blev jätteorolig och tänkte att nu har ja fan lagt ut 2600 kr på en års försäkring som jag inte får igen nu. Lite väl dyrt för o ha en bil försäkrad i två månader! Men jag ringe länsförsäkringar idag o de sa att de där villkoren gällde skoter o motorcyklar.  *Puh* Vilken tur!  Då får jag ju tillbaka merparten av vad jag betalat iallfall :) Men jag tycker  de e konstigt att de inte kan ha lite enklare villkor som man förstår sig på? Naturligtvis var jag ju klantig som inte kollade upp allt innan jag skaffade försäkringen men de var som liite bråttom o skaffa bil innan jobbet skulle börja. Min bil har dock kostat mig en förmögenhet hur som helst, vill inte börja räkna på det för då börjar jag väll löpa amok på kuppen.

Kommentera

Publiceras ej